וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתח לשוטרי הרשות: נתקו קשר עם ארגוני הטרור

רויטרס

19.11.2004 / 0:02

המועצה המרכזית של הפתח קוראת לאנשי הביטחון הפעילים בארגוני הטרור לשוב ליחידותיהם. החמאס דורש לשנות שיטת הבחירות

המועצה המרכזית של הפתח קראה אתמול לאנשי כוחות הביטחון הפלסטיניים הקשורים לארגוני הטרור, לנתק את קשריהם עמם. הקריאה באה בעקבות קריאתו של יו"ר אש"ף, אבו מאזן, לפעול נגד הארגונים החמושים, בכדי להביא לקיום תקין ושקט של הבחירות לנשיאות הרשות, בתשיעי בינואר.

"המועצה המרכזית של הפתח קוראת לממשלה להאיץ את יישום את ההחלטה להחזיר את אנשי מנגנוני הביטחון ליחידותיהם", אמר הבכיר הפלסטיני טייב עבד אל רחים. עשרות אנשי משטרה וקציני מודיעין פלסטיניים חשודים כי הם משתייכים גם לארגוני טרור - מרביתם לגדודי חללי אל אקצה של הפתח ומקצתם לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי.

ראש ממשלת הרשות, אבו עלא, אמר ביום רביעי, כי הרשות תעשה הכל כדי להתגבר על התוהו ובוהו השורר בשטחה. לדבריו, "ננקוט צעדים כדי למנוע מחמושים להפר את הסדר הציבורי ונפעל נגד כל מי שיפר את החוק במטרה להבטיח את ביטחון האזרחים בכלל וכדי להבטיח מהלך תקין של הבחירות הקרובות. על ישראל להפסיק את פעולותיה בשטחים כדי שניתן יהיה להשיב את הסדר על כנו".

גם יו"ר אש"ף, אבו מאזן, אמר ביום רביעי בראיון לסוכנות "רויטרס", כי יפעל להפסקת השימוש בנשק לא חוקי בשטחים כדי להפסיק את האנרכיה ולהבטיח שקט לפני הבחירות. "יינקטו צעדים כדי להפסיק את ההצגה הפומבית של כלי נשק. עלינו לעבור לעידן חדש", אמר.

הפלסטינים בוחנים דרכים להקמת ממשלת אחדות

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

ההנהגה הפלסטינית בוחנת דרכים להקים הנהגה לאומית מאוחדת וממשלת אחדות, מיד לאחר הבחירות שיתקיימו בחודש ינואר. כך מסר יו"ר אש"ף, אבו מאזן, לטלוויזיה הפלסטינית. לצורך כך הוקמה ועדה משותפת בהשתתפות כל הפלגים, שאמורה לדון בנוסחה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים.

בקול ישראל דווח, כי הוועדה המרכזית של הפתח החליטה לאחד את משרות יו"ר אש"ף ויו"ר הרשות לאחר הבחירות. כך הודיע מזכיר הרשות, טייב עבד אל רחים. משמעות ההחלטה היא כי אבו מאזן יהיה נציג הפתח לבחירות, בתפקיד יו"ר הרשות מתוקף תפקידו כיו"ר אש"ף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully