וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מוניקה מוצגת בספרייה של קלינטון

רויטרס

18.11.2004 / 12:37

גם הפרשיות הפחות נעימות במהלך כהונתו של ביל קלינטון מוצגות בספרייה הנשיאותית החדשה שנפתחה בארקנסו.

הספרייה הנשיאותית של ביל קלינטון שנפתחה אתמול, מכסה את פרשיות וויטווטר ומוניקה לווינסקי בתצוגה אחת, המגדירה את הסקנדלים כ"מאבק להשגת כוח" ושיעור ב"רדיפה הפוליטית".

"היינו צריכים להראות כי מדובר היה בניסיון של המנהיגים הרפובליקאים לעשות דה-לגיטימציה לקלינטון וממשלו" אמר ברוס לינדסי, יועצו לשעבר של הנשיא ה-42 של ארצות הברית, שסייע לו בהקמת הספרייה. ואכן, הליך ההדחה השני בתולדות האומה נדון, יחד עם שערוריות נוספות במהלך כהונתו, בחדרון קטן שכותרתו "המאבק להשגת כוח".

"תומכיו יגידו: למה נתתם לזה כל כך הרבה מקום?" מעריך מנהל הספרייה, דיוויד אלסוברוק, ומוסיף: "המתנגדים שלו, לעומת זאת ישאלו אותי: דייב, איפה השמלה הכחולה?"

מנגד, קלינטון ביקש במיוחד וקיבל חדר כפול בגודלו לפאר את מאמציו הדיפלומטיים בצפון אירלנד, הבלקנים והמזרח התיכון. הטקסטים בתצוגה נכתבו, אגב, על ידי כותבי הנאומים שלו.

תצוגת השערוריות מחולקת לשני אזורים – "רדיפה פוליטית", ו-"תרבות חדשה של עימותים", והציטוטים בתצוגה נלקחו מהסנטור לשעבר מארקנסו, דייל בומפרס מהצד שבעד ודובר בית הנבחרים, ניוט גינגריץ' מהצד שכנגד.

שותפתו לשעבר לעסקים בפרשת וויטווטר, סוזן מקדוגל, מוצגת בחליפת אסירים כתומה תחת השגחתם של שוטרים פדרליים. החוקר מפרשת לווינסקי, קנת סטאר, מוצג גם הוא בצורה בולטת, אך לידו מוצגים עיתונים עם כותרות הזיכוי לאחר כישלון ניסיון ההדחה. "זוהי הדרך בה אנו מאמינים שההיסטוריה תזכור את הפרשה. אנו מציגים רק את הזווית שלנו, ואיני יודע אם יש לנו השפעה" אמר לינדסי.


עוד מוצג בולט בספרייה הוא ההעתק הזהה בגודלו של החדר הסגלגל, היחיד מסוגו בספרייה נשיאותית. מאות תמונות של המקור נלקחו בכדי ליצור העתק מדויק של מיקומם של כל פסל, תמונה ופרס התלוי על הקיר. אפילו הילארי זכתה לחדרון משלה, בו מוצגים הנושאים בהם טיפלה במהלך היותה הגברת הראשונה.

הספרייה ממוקמת על שטח פארק של 120 דונם על הגדה המערבית של נהר ארקנסו, בעיירת הולדתו של קלינטון, ליטל רוק. היא מעוצבת בצורת גשר גדול, ומבנה הזכוכית וברזל שנבנה שם עלה 165 מיליון דולר – פי שתיים מעלות הספרייה הנשיאותית של ג'ורג' בוש האב, והיא גם הספרייה הנשיאותית הגדולה ביותר.

למרות ההשקעה וההקפדה על פרטים, בכל זאת נפלה טעות אחת בתצוגה. קלינטון הבחין כי במפה המציגה את חלוקת האלקטורים של בחירות 92' צבועה מונטנה באדום – הצבע הרפובליקאי. קלינטון ציין, כי על אף שמונטנה היא מדינה בעלת היסטורית הצבעה רפובליקאית, הרי שהוא ניצח במדינה הזו בבחירות. המפה, כמובן, נלקחה לתיקון.

אתמול בערב נערכה החנוכה הרשמית של הספרייה, כשרשימה מכובדת של כוכבים מגיעה לחלוק כבוד לנשיא הפופולארי. בין המבקרים נרשמו קווין ספייסי, רובין וויליאמס ואד ביגלי ג'וניור מצד הזוהר, והווארד דין וג'סי ג'קסון מהצד הפוליטי. ביל, הילארי וצ'לסי קלינטון הודו ל-1,000 המבקרים והערב הסתיים בהופעה של להקת Better Then Ezra, שהופיעה גם בטקס ההשבעה של הנשיא ב-96'.

כעת פתוחה הספרייה לציבור הרחב, וכולכם מוזמנים להגיע ולהתרשם לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully