וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: בקרוב נשיג נשק גרעיני שאין כמותו

17.11.2004 / 13:27

נשיא רוסיה התגאה כי מדובר בטיל חדש "שלאף מעצמה גרעינית אין וגם לא יהיה". מדובר כנראה במערכת ניידת לשיגור טילים בליסטיים בעלי ראש קרב מוגדל

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי ארצו תשיג בשנים הקרובות נשק גרעיני מסוג חדש שאין בידי מעצמות גרעין אחרות, וכנראה גם לא יהיה בשנים הקרובות. כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

פוטין, שדיבר בפגישה של פיקוד הכוחות המזויינים של רוסיה, סיפר כי מדובר בטיל גרעיני חדש שנמצא בשלבי הפיתוח והניסוי. "אני בטוח שהמערכת תיכנס לשימוש מבצעי בשנים הקרובות. מדובר בפיתוח מסוג שלאף מעצמה גרעינית אין ואני בטוח שגם לא יהיה", אמר.

הנשיא פוטין אמר עוד, כי "הטרור הבינלאומי הוא אחד האיומים המרכזיים על רוסיה. אנחנו מבינים שבהתעלמות ממרכיבים בהגנתנו כמו נשק גרעיני והגנה מטילים, עוד איומים עלולים להתגבר".

ב"ניו יורק טיימס" פורסם, כי כרגע לא ידועים פרטים נוספים על מערכת הנשק עליה דיבר פוטין, אך שר ההגנה שלו, סרגיי איוואנוב, אמר מוקדם יותר החודש, כי רוסיה צפויה לבצע השנה ניסוי בגירסה ניידת של הטיל הבליסטי "טופול-אם" ושהמערכת צפויה להיות מבצעית במהלך 2005. על פי דיווחים אחרים, רוסיה מפתחת דור חדש של טילי שיוט המסוגלים לשאת עשרה ראשי קרב גרעיניים במשקל כולל של 4.4 טונות. זאת, בהשוואה לטיל הקיים הנושא עד 1.32 טונות של ראש קרב.

טילי הטופול פרושים במשגרים תת קרקעיים מאז 1988 ויכולים להגיע לטווח של עד כמעט 10,000 קילומטר, ועל פי דיווחים, מסוגלים לבצע תימרונים המקשים מאוד על איתורם.

מוקדם יותר השנה, אמר בכיר במשרד ההגנה האמריקאי, כי רוסיה פיתחה נשק שמערכת ההגנה נגד טילים של ארה"ב לא מסוגלת להתמודד איתו. פרטים נוספים לא נמסרו, אך מומחים לענייני צבא אמרו כי מדובר כנראה בטיל שיוט על-קולי או בטיל המצויד בראשי קרב בליסטיים הניתנים לניווט נפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully