וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דורש לערוך בחירות גם לפרלמנט

17.11.2004 / 0:05

בפגישה עם אבו מאזן דרש הארגון לערוך גם בחירות מקומיות ביום הבחירות ליו"ר הרשות. אבו מאזן דחה הדרישה להקים הנהגה משותפת לפני שארגוני הסירוב יכירו בעקרון המו"מ עם ישראל

ארגון החמאס דרש אתמול מיו"ר אש"ף, אבו מאזן, לערוך במועד הבחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, גם בחירות למועצה המחוקקת (הפרלמנט הפלסטיני) וכן לערוך גם בחירות מקומיות. כך התברר היום לאחר הפגישות שקיים אבו מאזן עם נציגי הארגון ברצועת עזה. אבו מאזן מנהל ברצועת עזה שיחות עם ארגוני הסירוב בעניין קיום הבחירות לראשות הרשות ב-9 בינואר.

על פי מקורות פלסטיניים, במהלך הפגישות התברר שאין לחמאס כוונה להשתתף בבחירות לראשות הרשות, שבהן אמור אבו מאזן עצמו להתמודד כמועמד הפתח. ואולם, אנשי הארגון מתכוננים במרץ לבחירות למועצה מחוקקת ולא מן הנמנע שיתמודדו חזיתית מול אנשי הפתח בבחירות כאלה.

בנוסף לכך נדונה בפגישות האפשרות להקמת "הנהגה לאומית מאוחדת", גוף שהחמאס דרש את הקמתו כמקור הסמכות לכל הנהגה פלסטינית שתמונה בעתיד. אנשי הארגון בנוסף לנציגי הג'יהאד האיסלאמי דרשו את הקמתה של הנהגה כזו וטענו שהיא צריכה להיות מבוססת על אש"ף וכן נציגי החמאס והג'יהאד. ואולם, אבו מאזן דחה את הדרישה הזו ואמר לנציגי החמאס שהצטרפותם לאש"ף או הקמת הנהגה כזו אפשריים רק לאחר שהחמאס והג'יהאד יכירו בעקרון המו"מ עם ישראל כאמצעי להשבת האדמות הפלסטיניות. אנשי החמאס דחו את העמדה הזו.

עם מותו של יאסר ערפאת, אמר אבו מאזן שאין בכוונתו לשתף את החמאס בשלטון ברצועת עזה לאחר מימוש תכנית ההתנתקות וכי שותפות עם החמאס אפשרית רק בשלב מאוחר יותר.

היו"ר הזמני של הרשות הפלסטינית, רווחי פתוח, הודיע היום שאין לו כוונה להשתתף בבחירות לראשות הרשות הפלסטינית. פתוח אמר כי הבחירות לא יתקיימו במקרה שתושבי מזרח ירושלים לא יורשו להשתתף בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully