וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לנער שסייע בביצוע הפיגועים במדריד

רויטרס

16.11.2004 / 23:42

הנער הודה כי העביר חומר נפץ שגנב ממכרה לגבר מרוקאי, שעמד בראש חוליית מבצעי ההתקפות. ירצה את עונשו במוסד לעבריינים צעירים

נער ספרדי בן 16, המואשם כי סייע להעביר חומר נפץ ששימש לביצוע המתקפה ברכבות במדריד ב-11 במרץ השנה, הודה אתמול באשמה בבית המשפט ונידון לשש שנים במוסד לעבריינים צעירים. זהו המשפט הראשון הקשור למתקפת הטרור המשולבת, שהביאה למותם של 191 בני אדם.

בעת הדיון הוסתר הנער מאחורי מסך באולם בית המשפט המאובטח. החוק הספרדי אוסר על פרסום שמם של קטינים, ולכן לא הותרה הכנסת מצלמות או מכשירי הקלטה לאולם בית המשפט. הנער מואשם באחזקת חומר נפץ למטרות טרור. הוא נשאל אם הוא מבין את ההאשמות נגדו, אם הוא מודה באשמה, ואם הוא מקבל את הצעת התובע לעונש. לכל שלוש השאלות ענה הנער בחיוב.

לדברי התביעה, הצעיר שיתף פעולה עם כנופייה שעסקה בסחר סמים וחומרי נפץ בצפון ספרד בתמורה ל-1,200 דולר שקיבל מחברו, הכורה לשעבר חוסה אמיליו סוארז, שמואשם באספקת חומר הנפץ לטרוריסטים.

הנער עלה על אוטובוס מהעיר הצפונית אוביידו למדריד כשהוא נושא עמו תרמיל נעול שהכיל 15-20 קילוגרמים של חומר נפץ שנגנב ממכרה. הנער, שכונה בפי עמיתיו "אל גואחה" (האיש הקטן) אמר, כי הוא אינו יודע מה היה בתוך התיק. הוא העביר, ככל הנראה, את חומר הנפץ לגבר ממוצא מרוקאי בשם ג'מאל אחמידאן, החשוד כי עמד בראש חוליית הטרוריסטים שביצעה את המתקפה.

אחמידאן היה אחד משבעת החשודים שפוצצו עצמם בדירה מחוץ למדריד ב-3 באפריל כאשר התכוונה המשטרה לעצור אותם. מאז הפיגועים ב-11 במרץ נעצרו 16 חשודים בחשד לטרור או רצח. ואולם, כל ההליכים הופסקו לפני שהוגשו נגד החשודים כתבי אישום.

רשויות בספרד טוענים כי בפיגוע השתמשו המחבלים ב-140 קילוגרם חומר נפץ לפיצוץ הרכבות. 10 מהמטענים שהניחו המחבלים ברכבות התפוצצו כמעט באותו זמן, שלושה נוטרלו על ידי כוחות המשטרה ואחרון - שנמצא 12 שעות לאחר מכן במחסן משטרתי - סיפק לשוטרים את מרבית המידע לגבי המפגעים. הרשויות בספרד מאמינים, כי עצרו או זיהו את כל המפגעים. המחבלים אמרו בקלטת וידיאו שהם מייצגים את אל קאעדה באירופה, וכי הם תוקפים את ספרד בעקבות התערבותה במלחמות באפגניסטן ועיראק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully