וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתנצל על בוש, או לא להתנצל? זו השאלה

16.11.2004 / 0:02

אתר אחד, שפירסם תמונה של מפעילו עם שלט קטן בו הוא מתנצל בפני העולם על בחירתו של בוש, גרר גל תגובות ואתרי נגד. הבחירות נגמרו, אבל לגולשי האינטרנט האמריקאים זה לא מפריע

מלחמה מתרחשת בימים אלו ברשת. בצד אחד – אמריקאים המתנצלים בפני העולם על תוצאות הבחירות, ובצד השני – אלו שמרוצים מהכהונה השניה של בוש.

רשת הבי.בי.סי דיווחה, כי הקרב החל באתר sorryeverbody.com, שיום לאחר הבחירות פירסם תמונה של מפעילו מחזיק שלט "סליחה עולם". מאז נרשמו כ-27 מיליון כניסות לאתר, וגולשים נוספים פירסמו את תמונותיהם והביעו את התנצלותם בפני העולם. מנגד קמו לפחות שמונה אתרים שונים שבהם טוענים תומכי בוש, כי אין בכלל על מה להתנצל.

"כמות הרגשות שהאתר עורר היא מדהימה" אומר ג'יימס זלטן, הסטודנט בן ה-20 שתמונתו הייתה זו שהחלה את השתלשלות המאורעות. לדבריו, כיוון שאנשים בדרך כלל אינם מתנצלים ברחבי הרשת הוא האמין שהגיע הזמן שמישהו יעשה זאת.

"העולם צריך להבין שישנם אנשים בארה"ב שאינם אוהבים את מה שממשלתנו עושה" הוא הוסיף, "ומכמות הדואר שאנו מקבלים, נראה שישנם אנשים בעולם שמעריכים את העובדה הזו"

מנגד, כאמור, קמו אתרים של תומכי בוש, כמו למשל werenotsorry.net, הטוענים, כפי שנטען באחת מההודעות שפורסמו באתר, כי "אין לנו על מה להתנצל בפני שאר העולם על כך שאנו מאמינים בחופש ודמוקרטיה".

בעקבות ההצלחה של אתר הסליחות נאלץ זלטן להעביר אותו לשרת פרטי, כיוון שהאוניברסיטה שלו, שסיפקה לו את השרת, התלוננה כי הוא תופס 82% מרוחב הפס שלה. כעת הוא מבקש תרומות בכדי לממן את האתר, שעלות החזקתו מוערכת ב-7000 דולר בחודש.

על הצלחת האתר מעידה העובדה שתגובות אליו התקבלו, בין היתר, מגרמניה, צרפת, קנדה, אוסטרליה, ברזיל, סין ואפילו ישראל. אחד מהגולשים הגרמנים באתר כתב: "בשם מדינתי אני מקבל את התנצלותך. אני יודע שהתאמצתם".

זלטן טוען, כי מטרתו היחידה הייתה לפתוח בדיון עולמי על תוצאות הבחירות בארה"ב. "רשת האינטרנט אמורה לפתח דיאלוג בין תרבויות שונות, מדינות שונות ואנשים שונים. המטרה הייתה לבנות גשר, אבל זה לא נעשה בצורה אוטומטית. מישהו היה צריך לעשות את זה" טוען זלטן, ומסכם: "וחוץ מזה...אתם חייבים להודות שזה די משעשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully