וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב עדיין לא מתיר כניסת סיוע לפלוג'ה

15.11.2004 / 2:21

כתב "רויטרס": הכוחות מונעים כניסת שיירת הצלב האדום לעיר. צבא ארה"ב: 38 חיילים וכאלף חמושים נהרגו בלחימה. לא ברור כמה אזרחים נפגעו. מתכנן המתקפה: היא בוצעה באופן מושלם

צבא ארה"ב עדיין אינו מתיר לצוותי סיוע להיכנס לעיר פלוג'ה שבעיראק, כדי לסייע לאזרחים שנותרו בה. בסוכנות "רויטרס" דווח מאז תחילת המתקפה, ביום שני שעבר, לא הגיע שום סיוע לאזרחים בעיר, והכוחות האמריקאים מונעים את כניסתה של שיירת סיוע של הצלב האדום, הממתינה בבית החולים המרכזי, סמוך לגשר על נהר פרת, בקצה העיר. כתב הסוכנות שנסע ברחובות העיר תיאר גופות שסועות ומרקיבות, בתים מרוסקים, מסגדים הרוסים וחוטי טלפון קרועים.

הקולונל מחיל הנחתים, מייק שאפ, אמר לרויטרס בבית החולים כי "אין צורך להכניס אספקה, כי יש לנו אספקה משלנו בשביל האנשים. עכשיו כשהגשר נפתח, אוציא החוצה נפגעים ועבודת הסיוע תוכל להתבצע כאן".

אחד התושבים סיפר באמצעות הטלפון: "מצבנו רע מאד. אין לנו אוכל ומים. שבעת הילדים שלי משלשלים. אחד מבניי נפצע מרסיס אמש, והוא מדמם, אולם אני לא יכול לעזור לו. אנחנו עדיין צמים, למרות שהסתיים הרמדאן".

צבא ארה"ב דיווח אתמול כי 38 מחייליו נהרגו במתקפה על פלוג'ה, ו-275 נפצעו. לטענת צבא ארה"ב, כאלף חמושים עיראקים נהרגו בלחימה, ובין 450 ל-550 נלכדו. לא ידוע כמה אזרחים נפגעו, אולם תושבים בעיר טוענים כי רבים נהרגו.

רשת אל ג'זירה דיווחה אתמול כי חוטפי קרוב משפחתו של ראש הממשלה העיראקי, איאד עלווי, אשתו, וכלתם, עשויים לשחרר את שתי החטופות. החוטפים איימו בימים האחרונים להוציא את החטופים להורג אם לא תיפסק הפעולה בפלוג'ה.

"הפעם היה לנו אור ירוק"

האלוף ריצ'רד נטונסקי מחיל הנחתים, שתכנן את המתקפה הרגלית בפלוג'ה, אמר אמש לסוכנות איי.פי. כי במסגרת המתקפה הופקו לקחים ממתקפה קודמת שנערכה על העיר בחודש אפריל, והסתיימה בכישלון. לדבריו, במתקפה הקודמת השתתפו כאלפיים נחתים, שלחמו במשך שלושה שבועות, ולא הצליחו לכבוש את העיר מידי החמושים. הפעם שלחו ראשי הצבא מספר כוחות גדול פי שש, שכבשו את העיר בששה ימים – מהר הרבה יותר מהצפוי.

ההתקפה הקודמת, בניגוד לנוכחית, בוצעה מבלי שתוכננה כהלכה מראש, ובמהלכה נפוצו הכוחות העיראקים לכל עבר – בעוד שהפעם הם נותרו יציבים. בנוסף, הפעם היה הממשל האמריקאי נחוש לכבוש את העיר. המתקפה הקודמת הופסקה בשל מחאה בינלאומית על הריגת אזרחים רבים בעיר.

הפעם השתמש הצבא במתקפה אווירית שכתשה את העיר לפני המתקפה עליה, ובמהלכה. בנוסף, סיפר נטונסקי, הכוחות האמריקאים ביצעו מספר התקפות דמה, שגרמו לחמושים לרכז כוחות בדרום העיר ובמזרחה, בעוד שלבסוף פרץ הצבא האמריקאי מכיוון צפון. "הפעם היה לנו אור ירוק, והלכנו עד הסוף", אמר נטונסקי. "למדנו שאי אפשר לעשות קצת. כשאנחנו נכנסים, אנחנו נכנסים עד הסוף". נטונסקי תיאר את הלחימה כ"ביצוע מושלם" של התוכנית.

במהלך יום אתמול המשיכו הכוחות האמריקאים להלחם בכיסי התנגדות בפלוג'ה. לטענת גורמי צבא, הלחימה בעיר תימשך עוד ימים רבים.

במקביל צפויים להגיע לעיר בשבועות הקרובים קבלנים כדי לפנות את ההריסות, לשפץ את הבניינים ולתקן את מערכות המים, הביוב והחשמל. ההנהגה העיראקית כבר בחרה הנהגה חדשה לעיר, ואלפי אנשי ביטחון עיראקיים הוצבו בה בניסיון להשליט סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully