וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לביקור היסטורי בהודו: ינסה למנוע הסלמה גרעינית עם פקיסטן

19.3.2000 / 9:07

יבקש משתי הממשלות ריסון, אך הודיע: לא נכפה את עצמנו על אף אחד

נשיא ארה"ב ביל קלינטון יצא שלשום להודו לאחת ממשימות החוץ הקשות בהן נתקל בשנה האחרונה: ניסיון ליישב את הסכסוך ההמושך בין הודו לפקיסטן, העלול להוביל - במקרה של עימות - לסכנה גרעינית באיזור.
קלינטון הוא הנשיא הראשון מזה 22 שנה המבקר בהודו. הוא ינסה לחזק את הקשר עם הדמוקרטיה הגדולה בעולם, שבזמנו היתה קרובה לברית המועצות, דבר שגרם ליחסים קרירים עם ארה"ב. קלינטון יהיה הנשיא האמריקאי הראשון שמבקר אי פעם בבנגלדש. בפקיסטן, בה לא ביקר נשיא אמריקאי כבר 30 שנה, ישהה רק חצי יום, אך ינאם לעם הפקיסטני בטלוויזיה. הוא גם יביע תמיכה בקיום בחירות במדינה, בה נערכה הפיכה לפני מספר חודשים.
אולם הנושא העיקרי על סדר יומו של קלינטון הוא החשש ממתיחות גרעינית. הודו ופקיסטן הופרדו מאז הסתיים שלטונה של בריטניה בתת היבשת, על רקע המתח בין הינדים למוסלמים. המלחמה האחרונה מבין שלוש המלחמות בין המדינות היתה ב-1971, אולם השתיים ממשיכות להיאבק על חבל קשמיר ובאחרונה אירעו בו היתקלויות רבות. שתי המדינת ביצעו ניסויים גרעיניים מתוקשרים לפני כשנתיים.
קלינטון ינסה להביא לריסון, בעיקר בקשמיר, אך הודיע כי לא יתווך בין הצדדדים, לאור התנגדותה של הודו להתערבות חיצונית בסכסוך. "אנחנו בהחלט לא מתכוונים לכפות את עצמנו", אמר.

פיצוץ מסתורי ליד אגרה

בתוך כך אירע בשבוע שעבר פיצוץ נוסף בהודו, הפעם ליד אגרה, עירו של הטאג' מהאל. אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו. הפיצוץ מצטרף לפיגוע נוסף שאירע בשוק בדלהי באותו שבוע. המשטרה ההודית מסרה כי אין ראיה לכך כי הפיצוצים קשורים לביקורו של קלינטון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully