וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשה ותינוקת נפצעו קל ממטען בגוש עציון

כתב וואלה! חדשות

14.11.2004 / 0:02

הסגר על השטחים נמשך. הכתר הוסר מעל הערים, להוציא שכם וג'נין. צה"ל מאפשר לשוטרים פלסטינים לשאת נשק. המשטרה תמשיך היום בכוננות נרחבת בירושלים וברחבי ישראל

בשטחים נשמר בסוף השבוע שקט יחסי, חרף הלוויתו של יאסר ערפאת. גילויי האבל בגדה וברצועה לא כוונו בדרך כלל נגד ישראל. מספר התקריות היה קטן יחסית ורק במקומות ספורים אירעו הפגנות שכללו התעמתות עם חיילי צה"ל.

מטען נפץ הופעל אמש לעבר רכב ישראלי סמוך להתנחלות מיצד בגוש עציון. אשה ותינוקת נפצעו באורח קל מפגיעת רסיסים.

פלסטיני בן 19 הסגיר אתמול את עצמו לידי חיילי צה"ל במחסום חווארה מדרום לשכם. האיש, תושב מחנה הפליטים עסכר בשכם, חשוד שהתנדב לבצע פיגוע התאבדות מטעם הפתח. כבר ביום שישי הגיעו חיילי צה"ל לביתו, במטרה לעוצרו, אולם הוא לא היה בבית. נראה, שנכנע ללחציהם של בני משפחתו והחליט להסגיר עצמו. גם בכפר רוג'יב, מדרום לשכם, נעצר אתמול מבוקש.

פצצת מרגמה נורתה אתמול בלילה לעבר התנחלות בצפון רצועת עזה, אך איש לא נפגע. שלשום נורה מטח פגזי מרגמה, במהלך קבורתו של ערפאת ברמאללה, על ההתנחלויות בגוש קטיף. שני בני אדם, בהם ילד בן 6, נפצעו באורח קל מרסיסים. שלושה בני אדם נוספים, בהם אמו של הילד הפצוע, הוגדרו נפגעי חרדה.

באזור קלקיליה אירעו בימים האחרונים ארבע תקריות ירי לעבר חיילי צה"ל. בתקריות אלה לא היו נפגעים. בשכם, זיהתה ביום שישי בצהריים תצפית של צה"ל עשן המיתמר מעל מתחם קבר יוסף. בצה"ל מעריכים כי פלסטינים העלו את המתחם באש והשחיתו אותו.

שני פלסטינים נהרגו ביום שישי בבוקר בפיצוץ שאירע במכונית בעיירה ביר-זית, מצפון לרמאללה. נראה כי מדובר בפעילי טרור שברשותם היה מטען חבלה. מקורות פלסטיניים אמרו, כי המכונית היתה מעורבת בתאונת דרכים, שכתוצאה ממנה התפוצץ המטען.

צה"ל נכנס לשטחי הרשות רק כדי לטפל ב"פצצות מתקתקות"

הסגר על השטחים שהוכרז עם מותו של ערפאת יימשך בינתיים, לפחות עד תום תקופת האבל הקצרה על מות ערפאת היום (המוסלמים מציינים גם תקופת אבל ארוכה יותר, הנמשכת ארבעים יום). ההחלטה תישקל מחדש בהמשך השבוע. במקביל, יימשך הכתר שהוטל על הערים שכם וג'נין, לנוכח התרעות מפני שיגור מחבלים לפיגועים.

צה"ל ממעט בימים אלה להיכנס לשטחי אי שבשליטת הרשות, ומגביל את פעילותו שם לטיפול ב"פצצות מתקתקות", כמו למשל ביום שישי, אז נכנס כוח צה"ל לשכם, לצורך מעצר מחבל מתאבד במחנה הפליטים עסכר. ההנחיות לכוחות הן להימנע מעימות יזום עם חמושים במרכזי הערים - ולהתמקד רק בטיפול בסכנות מיידיות כמו מחבלים מתאבדים.

ישראל העלימה עין בימים האחרונים מכך שאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נשאו בגלוי נשק בערי הגדה, על רקע הלוויתו של ערפאת. רשמית, ישראל אינה מאפשרת לשוטרים הפלסטינים לשאת נשק בגדה. לפני כמה חודשים אישר עקרונית שר הביטחון שאול מופז הצעה של צה"ל להתיר נשיאת אקדחים בחלק מהערים, אולם הרעיון טורפד עקב התנגדות במפלגות הימין. בשבוע שעבר, במסגרת ההכנות להלווית ערפאת, התירה ישראל לשוטרים לשאת נשק ברמאללה. בפועל, התרחבה התופעה לערים אחרות. בשלב זה, נראה שצה"ל מבליג על כך, אולם מקורות צבאיים אמרו כי הסובלנות לנשיאת הנשק תפקע בתוך ימים אחדים.

בפיקוד המרכז ציינו בסיפוק, כי ההיערכות הצבאית על רקע הלוויית ערפאת עברה עד כה בלא תקריות מיוחדות. במחסומים לא נרשם כלל חיכוך עם באי ההלוויה. אוגדת צה"ל בגדה המערבית והמינהל האזרחי נערכו בכוחות מתוגברים ומשתתפי ההלוייה עברו בלא קושי לרמאללה ואחר כך בחזרה לבתיהם.

תגבור הכוחות בגדה נשאר בעינו בשלב זה. צה"ל הזרים אלפי חיילים, בעיקר לאזור רמאללה, לקראת ההלוויה. ברצועת עזה נשמרת כוננות גבוהה, מחשש לפיגועים, אולם בשלב זה לא היה תגבור של הכוחות.

המשטרה תמשיך היום בכוננות נרחבת בירושלים וברחבי ישראל, מחשש לפיגועים או למהומות בעקבות מות ערפאת. גם במשטרה ציינו בסיפוק את העובדה שאירועי קבורתו של ערפאת ביום שישי עברו כמעט ללא אירועים חריגים בתחומי ישראל. המשטרה הכריזה ביום שישי על כוננות על בישראל, ששמה "פעילות מבצעית ד'". כוננות זו הוכרזה בפעם האחרונה עם פרוץ המלחמה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully