וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בוול סטריט

עומרי כהן

12.11.2004 / 23:40

טבע השלימה אמש עלייה שבועית של 14%. סינרון נותרת ללא שינוי, לאחר שהשלימה אמש זינוק שבועי של 50%. אלדין עקפה אתמול את נקודת הפסגה ממנה נפלה ביוני השנה

בבורסות שבוול סטריט נפתח יום המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק מוסיף 0.2% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. בקרב המניות הישראליות מוסיפה טבע להתחזק ופותחת בעלייה של 1.1%. מנגד, מתממשת אלדין בירידה של 1.4%. סינרון נסחרת ללא שינוי.

סקירת טרום מסחר

בשעה שברמאללה נערכת הלווייתו של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, ממתינים המשקיעים בוול סטריט לפרסומם של מספר נתוני מקרו הנוגעים לפעילותה של הכלכלה הגדולה בעולם. מגמת המסחר היומית במחירי הזהב השחור עשויה גם היא לקבוע לאן יפנו היום שוקי המניות.

במסגרת המסחר בחוזים העתידיים רושם מדד נאסד"ק 100 ירידה של 0.2% ואילו מדד S&P 500 נסחר ללא שינוי. אמש נרשמו בשוקי המניות עליות שערים נאות - מדד נאסד"ק עלה ב-1.3% ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.8%.

את העליות הסבירו אמש המשקיעים בהמשך הירידות במחירי הנפט בעולם. אמש ירדה מחירה של חבית נפט גולמי ב-1.36 דולר ל-47.42 דולר. היום נסחרים החוזים על הנפט בעלייה של 35 סנט למחיר של 47.77 דולר.

עוד לפני פתיחת המסחר יפרסם הממשל האמריקאי את נתוני המכירות הקמעוניות לחודש אוקטובר. על-פי ממוצע תחזיות הכלכלנים, נרשמה בחודש שעבר עלייה של 0.1% במכירות, לאחר זינוק של 1.5% במכירות הקמעוניות בספטמבר.

בנוסף יפורסמו לפני הפתיחה נתוני המלאים הסיטוניים שנרשמו בארה"ב בחודש ספטמבר. על פי התחזיות גדלו המלאים בספטמבר ב-0.5% בהמשך לגידול של 0.7% שנרשם בחודש אוגוסט.

לאחר פתיחת המסחר תפרסם גם אוניברסיטת מישיגן את נתוני בטחון הצרכנים למחצית הראשונה של חודש נובמבר. בוול סטריט מצפים לעלייה בבטחון הצרכנים לרמה של 93 נקודות, מרמה של 91.8 נקודות, שנרשמה בסוף אוקטובר.

על מניות הטכנולוגיה עשויות להשפיע היום תוצאותיה של יצרנית המחשבים הגדולה בעולם דל. אמש לאחר סיום המסחר דיווחה דל כי עמדה ברבעון השלישי של השנה בתחזיות המוקדמות, והוסיפה כי היא צופה להמשיך ולעמוד בהן גם ברבעון הנוכחי.

מספר מניות ישראליות אשר בלטו אמש בוול סטריט עשיות להמשיך ולרכז עניין גם היום. טבע טיפסה אמש ב-5.2%, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה של למעלה מ-17 מיליון מניות, והשלימה עלייה שבועית של 14%. ביום חמישי שעבר דיווחה טבע על תוצאות רבעוניות מצוינות, אולם בבנק ההשקעות מריל לינץ' החליטו במקביל להפחית את המלצתם למניה ל"נייטרלי". באותו יום ריכזה המניה בוול סטריט מסחר עצבני בתחילתו עלתה בכ-3%, בהמשכו נפלה בכ-5%, אולם לקראת סוף המסחר התאוששה המניה ואיבדה לבסוף "רק" 0.9% מערכה. מאז השלימה כאמור טבע שבוע של עליות נאות.

יצרנית המכשור הרפואי לטיפולי אסתטיים, סינרון מדיקל, הוסיפה אמש עוד 6.3% לערכה וסיימה את המסחר במחיר הסגירה הגבוה ביותר בתולדותיה - 31 דולרים. סינרון הונפקה בבורסת נאסד"ק במהלך חודש אוגוסט במחיר של 12 דולר למניה, וסידרה מאז למשקיעיה תשואה פנטסטית של 158%. לפני כשבוע העלה הבנק ההשקעות CIBC את מחיר היעד למניה ל-35 דולר, ומאז השלימה סינרון זינוק של כ-50%.

היום הודיעה סינרון כי מינתה את סמנכ"ל הכספים של טבע, דן זיסקינד, ואת מנ"כל דיסקונט שוקי הון, ד"ר מיכאל אנג'ל, לדירקטורים חיצוניים במועצת המנהלים של החברה.

מניית אלדין זינקה אתמול ב-14.2% למחיר של 30.5 דולר, והשלימה זינוק של 96% מאז נפלה בחודש יולי למחיר שפל של 15.5 דולר. אלדין, המספקת פתרונות חומרה ותוכנה לאבטחת תוכנות ברשתות ארגוניות, התייצבה ברמתה הגבוה ביותר, מאז מארס 2000, אז החלה צניחתה יחד עם שוק הטכנולוגיה כולו, בעקבות התפוצצות בועת ההיי-טק.

אורביט אף.אר, הפועלת בתחום המערכות והמוצרים למדידת אנטנות ומכ"מ לשוקי התקשורת האלחוטית והלוויינית, דיווחה אמש בסיום המסחר כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2004 הסתכמו ב-5 מיליון דולר, ירידה של 9% בהשוואה לרבעון השני של השנה, אולם גידול של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הרוויחה החברה 427 אלף דולר, בהמשך לרווח של 407 אלף דולר שרשמה ברבעון הקודם, ולעומת הפסד של 200 אלף דולר ברבעון השלישי אשתקד. עם זאת, בחברה ציינו, כי כ-90 אלף דולר מרווחיה הרבעוניים נבעו מהחזרי מסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully