וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילושביץ' מזמן את קלינטון ובלייר להעיד במשפטו

רויטרס

11.11.2004 / 16:18

נשיא יוגוסלביה לשעבר מבקש מבית המשפט לזמן לעדות שורה של אישים, בינהם נשיא ארה"ב לשעבר, ר"מ בריטניה וקנצלר גרמניה. טוען כי הם סירבו להענות לבקשתו להעיד

נשיא יוגוסלביה לשעבר, סלובודן מילושביץ', קרא לשופטיו לשלוח צווי זימון למספר אישים בכירים בכדי שיעידו במשפטו. מילושביץ', המואשם בפשעי מלחמה, רצח עם ופשעים כנגד האנושות בקרואטיה, בוסניה וקוסובו במהלך שנות ה-90, קרא לבית המשפט בהאג לזמן את נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, מזכירת המדינה האמריקאית לשעבר, מדליין אולברייט, שר ההגנה הגרמני לשעבר, רודולף שארפינג והגנרל האמריקאי ווסלי קלארק, שעמד בראש כוחות נאטו שהפציצו את סרביה ב-1999.

"ברצוני שתזמנו אותם כעת, בכדי שיספיקו להעיד לפני הפגרה במשפט, בחג המולד", אמר מילושביץ', שמשפטו מתנהל בהאג מאז פברואר 2002. הוא הוסיף כי עשה את כל עבודת ההכנה לזימונים, בשליחת מכתבים לשגרירויות וסיפוק הבהרות לשאלות על סיבת הזימונים.

לשלושת שופטיו אמר מילושביץ', כי נראה שלמרות כל מעשיו וניסיונותיו, האישים אינם מוכנים להופיע בפני בית המשפט.

יו"ר צוות השופטים, פטריק רובינסון, אמר כי על מילושוביץ' להגיש את בקשתו בכתב, ולפרט את הנסיבות וההוכחות כי העדים שביקש אינם מוכנים להופיע, וכן לציין את העדויות שברצונו לשמוע מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully