וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלף עיראקי אחד מול 150 נחתים

11.11.2004 / 15:11

החיילים האמריקאים הנלחמים ברחובות פלוג'ה לומדים כמה קשה להביס צלף המסתתר במבנה הרוס. "אנחנו מפציצים מהאוויר ויורים אלפי כדורים והוא בטח אוכל שם סנדוויץ'"

כוח מארינס אמריקאי הפועל בפלוג'ה הזמין שתי תקיפות אוויריות נגד שני בניינים עלובים בני שלוש קומות הצופים על כביש 10 בלב העיר. המטוסים הטילו בכל פעם פצצות במשקל 250 קילו. במקביל הוטחו בבניינים כ-25 פגזים של תותחי 155 מ"מ, עשרה פגזי טנק אבראמס וכ-30 אלף קליעים מנשק קל. המבנה הפך לגל חורבות, אבל הצלף העיראקי המשיך לירות. הצלף, או אולי צלפים, הצליחו לרתק למחסה כ-150 נחתים במשך כמעט יום שלם.

הקרב עם הצלף מהווה שיעור טוב באופי הלחימה שעימו נאלצים החיילים האמריקאים לתמודד בעיר הסונית העויינת. "הניו יורק טיימס" מפרסם, כי לא כל הלוחמים העיראקים הם כאלה המבקשים למות מות קדושים. חלקם לפחות, הם רוצחים קרי-מזג המבצעים את מלאכתם בדיוק רב, ויודעים היטב כיצד לשרוד. סגן אנדי אקהארט, אחד הקצינים בשטח, מסביר כי "הקטע זה שהוא יושב שם ואוכל סנדוויץ' ואנחנו משתגעים בניסיונות לאתר אותו".

התחרות בין הצדדים עקובה מדם ושני נחתים מאחד הכוחות נהרגו מירי צלפים ביומיים האחרונים, זאת תוך התקדמות של פחות מקילומטר מהמסגד אותו כבשו ביום שלישי.

גם הכוח האמריקאי מפעיל צלפים היושבים ללא תנועה במשך חצי שעה ומביטים באינטנסיביות דרך הכוונות הגדולות המוצמדות לנשקם. מספיק שהם מזהים צל עובר על פני חלון והם נדרכים. באחד הימים הם נדרכו וזיהו לפתע תוכי בצבעי כחול-צהוב שעף במעגלים לגגו של אחד המבנים ולבסוף נחת על חוטי החשמל. במקרה אחר הצלפים קפצו כשזיהו תנועה ליד בניין בוער. אחרי כמה שניות הם זיהו שמדובר בחתול שלא התרגש מהלחימה והמשיך בסיוריו.

"המפקד, אפשר לירות בו?", שאל אחד הצלפים את הקצין. "בשום אופן לא", הוא נענה.

הפגיעה במסגד היתה בלתי נמנעת

הנחתים החלו לנוע בשמונה בבוקר מהבניין עליו השתלטו, והחלו לצעוד לכיוון כביש 10, העובר ממזרח למערב וחוצה את העיר. כמעט מיד נפתחה לעברם אש צלפים מצריח של מסגד דרומית להם. ירי נוסף בוצע מבניין מגורים בן שלוש קומות בהמשך הרחוב. החיילים פרצו בריצה מהירה ותפסו מחסות, אבל אחד מהם נפגע ונהרג במקום. לא היה ברור מאיפה נורה הכדור. "אני לא יודע מי זה היה", אמר סגן סטיבן ברץ', מפקדו של החייל ההרוג, על התוקף, "אבל הוא מאומן היטב".

אחרי שעתיים של הפצצות, הצלף במסגד הפסיק לירות. אבל ממש מעבר לפינה של המסגד המפורסם, חליף אל רשיד, הצליח צלף אחר לרתק את הנחתים. פגיעה במסגדים היא עניין מאוד רגיש בעולם הערבי, והצבא האמריקאי פירסם מאוחר יותר הודעה כי הירי לעבר המסגד היה בלתי נמנע, ושהחימוש המדויק רק הוריד צריח מהמבנה.

במשך חמש השעות הבאות החיילים לא הצליחו לפגוע בצלף שעבר מחלון לחלון וירה לעברם מהצד השני של הרחוב הראשי, למרות שנורו לעברו כמויות אדירות של תחמושת. "אנחנו לא מצליחים לראות את הבזקי הירי, הסביר אחד הקצינים, "כתוצאה מכך, אנחנו מבזבזים כמויות גדולות של תחמושת בניסיון לפגוע בצלפים". בנקודה מסוימת זיהו החיילים כי הצלף נע על אופניים בין חלקי הבניין. תחת מטר יריות הוא הצליח להימלט מהמקום.

בשעה 17:00 החיילים חצו סוף סוף את הרחוב וסרקו את שרידי שני המבנים. בשעה 17:30 נפתחה נגדם אש צלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully