וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: סגן ראש הממשלה הלם בפניו של מפגין

17.5.2001 / 11:42

ג'ון פרסקוט התקוטט עם פעיל שזרק לעברו ביצה; בלייר מגבה את סגנו: "הלמו בו והוא פעל אינסטינקטיבית"; השמרנים מקווים לנקודת מפנה במערכת הבחירות; העיתונות הבריטית חוגגת

מערכת הבחירות בבריטניה מתעוררת לחיים בעקבות מכות אגרוף שהנחית סגן ראש הממשלה, ג'ון פרסקוט, בפניו של מפגין מהמפלגה השמרנית. בצהובונים הבריטיים הוקדש העמוד הראשון לתמונה גדולה של פרסקוט הולם בפניו של מפגין שזרק לעברו ביצה בהגיעו לעצרת של מפלגת השלטון, הלייבור, בצפון ווילס.

ראש הממשלה, טוני בלייר, גיבה את סגנו. "הוא הרגיש שמישהו הולם בו ופעל אינסטינקטיבית - אנשים מגיבים כך", הוא אמר. כשנשאל אם הוא עצמו היה נוהג כך, אמר בלייר: "אני זה אני וג'ון זה ג'ון". "יש לו כוחות נפלאים - יותר מאשר בידו השמאלית", סיכם ראש הממשלה את התייחסותו לאירוע.

במפלגה השמרנית, לעומת זאת, לא היו כל כך סלחניים כלפי סגן ראש הממשלה. לעומת הסימפטיה וההבנה שהעניקו לפרסקוט במפלגתו שלו, קראו לו במפלגה היריבה להתפטר. השמרנים מקווים שהתקרית תהווה את נקודת המפנה של מערכת הבחירות. עד כה הובילה מפלגת הלייבור בסקרים בפער ניכר של כ-15 עד 20 אחוזים.

פרסקוט: "הגנתי על עצמי"

אל השמרנים הצטרפה העיתונות הבריטית, שביקרה את פרסקוט בחריפות. הצהובון "סאן", הנוטה בדרך לטובת מפלגתו של פרסקוט, כינה אותו בשם "בריון". במאמר המערכת של העיתון הנפוץ בבריטניה נכתב: "אי אפשר להגן על הכאת אנשים מהציבור. זו דמוקרטיה, לא מדינה חסרת ערכים".

בעיתון "דיילי מייל", המזוהה עם מפלגת השמרנים היריבה, נכתב: "עיתון זה מגנה אלימות מכל סוג, אך כאלה תמונות הן עדות לכעס כלפי פוליטיקאים מרוחקים, שחצנים ויועצי התקשורת השקרנים והמניפולטיבים שלהם".

ה"דיילי טלגרף" העריך שפרסקוט יזכה לתפקיד בכיר פחות בממשלה הבאה, אם אכן תנצח מפלגת השלטון בבחירות, כפי שצופים הסקרים. "זו לא התנהגות המצופה מסגן ראש ממשלה - בוודאי לא ביום שטוני בלייר חשף את מצע המפלגה".

פרסקוט עצמו ניסה להסביר את התנהגותו: "ירדתי מהאוטובוס לקהל עוין ממילא. הלכתי בין הדחיפות והותקפתי על ידי אחד מהם. בתגרה שהתפתחה לאחר מכן אני בפירוש הגנתי על עצמי", סיפר. הוא הוסיף כי מדובר בתקרית מצערת.

סגן ראש הממשלה אמר עוד כי "אני מאמין שזה משהו שעכשיו נחקר על ידי המשטרה, וזה יהיה לא ראוי ומאוד לא נכון להוסיף מעבר לכך". פרסקוט הורחק על ידי האנשים שהקיפו אותו לקיר, עד ששוחרר על ידי אנשי מפלגה בעיירה ריל. אדם אחר שהיה מעורב באירוע נעצר מאוחר יותר.

התקרית מצטרפת למספר עימותים שנרשמו במהלך מערכת הבחירות בין פוליטיקאים ומפגינים. העימותים משבשים את תוכנית הקמפיין השליו והמתוכנן בקפידה שעוצב במטה מפלגת הלייבור. בעימות המביך מכולם היה מעורב ראש הממשלה בלייר. בלייר נאלץ להתמודד אתמול בבירמינגהאם עם בת זוג זועמת של חולה סרטן, שהאשימה את מפלגת השלטון - לעיני מצלמות הטלוויזיה - ברמה הירודה של שירותי הבריאות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully