וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מבני משפחת רה"מ העיראקי נחטפו בבגדד

רויטרס

10.11.2004 / 11:11

החוטפים מאיימים לערוף ראשם תוך 48 שעות, אם לא תיפסק הפעולה בפלוג'ה. ארה"ב: השתלטנו על 70% מהעיר. קרבות הבוקר במוסול

שלשה מבני משפחתו של איאד עלאווי, ראש ממשלת המעבר של עיראק, נחטפו אתמול בבוקר מביתם על ידי חמושים, במחוז הנמצא מדרום-מזרח לבירה בגדד. דוברו עלאווי, שמסר את הדיווח, אמר כי מדובר בבן דוד ראשון של עלאווי - אבותיהם הם אחים - באשתו של בן הדוד ובקרוב משפחה נוסף.

הארגון האיסלאמי אנסאר אל ג'יהאד פרסם הודעה באתר אינטרנט איסלאמי בה לקח אחריות לחטיפת השלושה. הארגון איים לערוף את ראשם תוך 48 שעות, אם לא תיפסק המתקפה על העיר פלוג'ה, ואם לא ישוחררו אסירים.

מקור משטרתי מסר כי קודם לחטיפה התנהל קרב יריות בבית בן דודו של עלאווי, שבסופו השתלטו החמושים על בני המשפחה וחטפו אותם.

בתוך כך, נשמעים הבוקר הדי פיצוצים ואש מנשק קל בעיר הצפונית מוסול. לא ברור עדיין מי הצדיים ללחימה, אך התושבים, המסתגרים בבתיהם, מדווחים כי מסוקים של צבא ארה"ב טסים מעל לעיר.

כתב "הארץ" יואב שטרן והסוכנויות מוסיפים:

צבא ארה"ב הודיע הבוקר, כי הוא שולט בכ-70% משטחי העיר פלוג'ה שבעיראק וכי הוא מתכוון לנסות היום להשתלט על מרכז העיר. המבצע של הכוחות האמריקאיים בעיראק לכיבוש העיר נמשך אתמול ברציפות, 24 שעות אחרי שהחל; עד כה נהרגו במבצע 10 חיילים אמריקאים ושני אנשי כוחות הביטחון העיראקיים.

כ-6,000 חיילים אמריקאים ו-2,000 עיראקים, שהתרכזו בימים האחרונים סביב העיר, נכנסו אליה אתמול מצפון, שם ממוקמות שתי השכונות שבהן מתבצרים המורדים: ג'וולאן ועסכרי. במשך היום נודע, כי הכוחות מתקדמים במהירות רבה יחסית לציפיות, וכי הם הגיעו למרכז העיר. מטרת הפעולה היא לגרום למורדים לעזוב את השכונות שבהן הם מסתתרים לאזורים אחרים בעיר, שם יהיו חשופים יותר לפגיעת צבא ארה"ב. במפקדת הנחתים האמריקאים מקווים שבפעולה תיפגע תשתית הטרור בפלוג'ה, ובעיקר מקווים שייפגעו פעיליו של אבו מוסעב א-זרקאווי - פעיל אל-קאעדה הבכיר הפועל בעיראק.

סוכנויות הידיעות דיווחו אתמול, כי הכוחות האמריקאיים הגיעו למרכז העיר, ואל הכביש המהיר החוצה אותה ממזרח למערב, שהוא הדרך הראשית בין בגדד לעמאן. מדובר בכביש שעליו נסעו אנשי הביטחון האמריקאים לפני שנהרגו בידי המורדים וגופותיהם נתלו על גשר בפלוג'ה בחודש אפריל; הרג אנשי הביטחון הצית את סיבוב הקרבות הקודם בעיר לפני כחצי שנה.

המורדים המשיכו אתמול לתקוף, ושדה התעופה הבינלאומי של בגדד הושבת לאחר שפעילי טרור ירו טיל לעבר מטוס תובלה צבאי, שלא נפגע. שדה התעופה סגור מזה יומיים גם לטיסות אזרחיות, משום ששלטונות בגדד צפו שהמבצע בפלוג'ה יגרור פיגועים במקומות אחרים.

העולם מודאג מהמתרחש הפלוג'ה

בתוך כך, הולכים ומחמירים התנאים ההומניטריים בתוך פלוג'ה עצמה. על פי ההערכות, בימים הקרובים יהיה על הצבא האמריקאי להסיר את העוצר על העיר, כדי לאפשר לתושבים להצטייד במזון. החשמל בפלוג'ה מנותק מאז תחילת המבצע, והמצור על העיר נמשך. אתמול הודיע הצבא האמריקאי, כי התיר לערוך הלוויה בבית הקברות בעיר, אך לא יתיר לתושבים לעזוב את פלוג'ה אלא במקרי חירום, כדי למנוע מלוחמים לעזוב במסווה של אזרחים.

ראש ממשלת עיראק, איאד עלאווי, מינה אתמול מושל צבאי לעיר, הגנרל עבד אל-קאדר מוחאן, שיהיה אחראי לניהולה בשבועות הקרובים, ובמקביל שב וקרא למורדים להניח את נשקם. אתמול הכריז עלאווי גם על עוצר לילי בתוך בגדד - בפעם הראשונה מזה שנה - שנועד להפחית את הסיכון לפיגועים בבירה.

הקרבות בפלוג'ה מדאיגים מאוד גם גורמים בינלאומיים. ירדן הודיעה אתמול כי היא קוראת לצדדים להימנע מפגיעה מאזרחים חפים מפשע בפלוג'ה ובמקומות אחרים בעיראק. גם טורקיה הביע חשש מתוצאות הקרבות בעיר, המסוקרים בהרחבה בעיתונות הערבית והמוסלמית. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר כי הוא מקווה שהקרבות יסתיימו במהרה: "אי אפשר לקבל את האופן שבו פוגעים באזרחים בעיר הזאת", הוא אמר.

גם סוכנות האו"ם לפליטים הביעה דאגה לגורלם של תושבי פלוג'ה; רוב התושבים עזבו את העיר בימים האחרונים לאזורי נופש באזור שהתמלאו באורחים בלתי קרואים. גם מבגדד הגיעו דיווחים על עלייה בשכר הדירה בעיר בשל הגירת תושבים. בסוכנות האו"ם מדווחים, כי חלק מהתושבים מתגוררים באוהלים בשטחים פתוחים מסביב לעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully