וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו"ם חוששים מהסלמה בגבול הצפון

רויטרס

8.11.2004 / 16:50

נציג הארגון ביקש משר החוץ הלבנוני להפעיל ריסון מקסימלי באזור, בעקבות תקרית המזל"ט וירי הקטיושה. האו"ם יחקור את אמיתות הדיווח על הטיסה בשמי ישראל

באו"ם מוטרדים מאוד מהתחממות הגזרה בגבול ישראל-לבנון בעקבות הדיווח על טיסת הבכורה של מזל"ט החיזבאללה אתמול בשמי נהריה. סטפן דה מיסטורה, נציגו של מזכ"ל האו"ם קופי ענאן, בלבנון נפגש היום עם שר החוץ הלבנוני, מחמוד חמוד, וביקש ממנו להפגין ריסון כדי למנוע התלקחות הגזרה.

דה מיסטורה סירב להגיב רשמית על פרשת המזל"ט עד שהאו"ם יסיים את בדיקת הנושא. הוא ציין כי כרגע הוא מוטרד ממספר טיסות שביצע חיל האוויר בשמי לבנון ולפחות טיל קטיושה אחד שנורה לעבר שטח ישראל בשבוע שעבר. "ביקשתי מהשר להפעיל ריסון ושליטה מקסימליים באזור הזה. במקרה ירי הקטיושה, למרבה המזל לא היו נפגעים, אבל הרקטה נפלה בצד השני ויכלה לגרום להסלמה". נציג האו"ם דבק בגרסת צה"ל, כי הירי בוצע על ידי ארגון אחר ולא החיזבאללה.

לגבי המזל"ט אמר דה מיסטורה כי אם דיווחי החיזבאללה וישראל יתבררו כמדויקים יביע האו"ם את מחאתו על כך. "אנחנו אמרנו כבר בעבר ונמשיך להגיד שאין לקיים טיסות בשטח המדינה השניה לטובת השמירה על הקו הכחול וריבונות המדינות באזור", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully