וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: ככה הפסדנו בבחירות

7.11.2004 / 12:36

הנשיא לשעבר מעריך שהקלטת של בן לאדן ונושא הנישואים החד מיניים הכריעו את הבחירות לנשיאות. מציע לדמוקרטים לפתח מסר ברור ולרפובליקאים לנצל הסתלקות ערפאת לקידום התהליך המדיני

נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, מציע למפלגתו לוותר על הקיטורים ולמצוא מסר כולל וברור למען העתיד. בהתייחסות ראשונה לתבוסת מפלגתו בבחירות, ניתח קלינטון את הסיבות האפשריות לכך.

קלינטון אמר כי ארה"ב של אחרי הבחירות היא מפולגת יותר משהייתה ב-1968 ומצויה במה שכינה "מלחמת תרבות". הוא ציין כי תוצאות הבחירות מהוות הזדמנות גדולה עבור שתי המפלגות וכי לא מדובר בהכרח בקונפליקט. לדבריו, ההזדמנות הגדולה ביותר כעת היא האפשרות להחיות את התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים, עם מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. "שלום באזור יוציא את הרוח מהטרור האיסלאמי הבינלאומי. הם יצטרכו לחשוב על תירוץ חדש לרצוח אנשים".

בנאום שנשא בפני מכון ה"אדמה האורבנית" בניו יורק, העריך קלינטון כי שתי סוגיות עיקריות פגעו בקמפיין של קרי – פרסומה של הקלטת האחרונה של אוסאמה בן לאדן וסוגיית הנישואים החד מיניים, שהרפובליקאים הצהירו במפורש כי הם מתנגדים לה. לדעתו, הקלטת של בן לאדן הזכירה לאמריקאים את הטרור והם החליטו לא "להחליף סוסים" בזמן תקופה של מתיחות ביטחונית.

הנשיא לשעבר ציין כי המצביעים ההיספאנים נטו יותר לכיוון בוש בגלל החשש מפיגועי טרור. כמוהם, גם עקרות הבית המכונות "אמהות הכדורגל" נהפכו ל"אמהות הביטחוניות" של 2004. קלינטון העריך כי למרות שהדמוקרטים רשמו יותר מצביעים חדשים מיריביהם, מסע הבחירות של בוש הצליח למשוך יותר מצביעים רשומים ללכת פיזית לקלפיות ולהצביע.

קלינטון, שאשתו נחשבת מועמדת בולטת בבחירות 2008, הציע למפלגה הדמוקרטית לא להתייאש מההפסד של קרי. "זאת תהיה טעות מצד מפלגתנו לשבת וליילל על דא ועל הא. אם ניתן לאנשים להאמין שהמפלגה שלנו לא מחזיקה בערכי האמונה והמשפחה ולא מאמינה בעבודה ובחירות – זאת אשמתנו". הוא הדגיש את הבעיה המרכזית של הקמפיין הדמוקרטי – היעדר מסר חזק וברור. "לרפובליקאים היה מסר ברור, שליח טוב, ארגון מצוין ואסטרטגיה מצוינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully