וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי קרב התקיפו הלילה יעדים בפלוג'ה

רויטרס

4.11.2004 / 9:08

תושבים מהעיר דיווחו כי ההפצצות היו החזקות מזה שבועות. אתמול גרמו מטוסי הקרב לפציעה קשה של אשה ולקטיעת רגלה של ילדה. רבים מתושבי העיר, המפתחים רגשות אנטי אמריקאיים, נמלטו

מטוסי צבא ארה"ב חידשו הלילה את המתקפה על ריכוזי החמושים בעיר פלוג'ה בעיראק, לקראת תקיפה קרקעית צפויה נגד המורדים בעיר. לדברי גורמים בצבא, מטוסי הקרב השמידו אחרי חצות "עמדות קרב אנטי-עיראקיות ידועות" במזרח העיר הסונית-מוסלמית, המצויה כ-50 ק"מ ממערב לבגדד.

בצבא ארה"ב משתמשים בביטוי "כוחות אנטי-עיראקיים" ביחס למורדים העיראקים וללוחמים המוסלמים שהגיעו לעיראק ממדינות אחרות, ופועלים תחת הנהגתו של מוסעב א-זרקאווי בפלוג'ה. עד כה לא נודע לכמה נזק ונפגעים גרמו המתקפות האוויריות.

לדברי תושבים מהעיר, כוחות הקרקע האמריקאים עדיין מקיפים אותה. כוחות צבא ארה"ב פועלים בפלוג'ה וברמאדי, עיר נוספת ב"משולש הסוני", כחלק מתוכנית לייצב את המדינה לפני הבחירות המתוכננות להתקיים בינואר.

לדברי עדי ראיה, לאחר המתקפות אמש על העיר, המשיכו טנקים ומטוסים בהפצצה על מטרות אחרות במחוז, שהרעידו את פלוג'ה במשך כחצי שעה. לדברי התושבים, ההפצצה היתה הגדולה מזה שבועות.

גם אתמול הפציץ צבא ארה"ב מטרות בפלוג'ה, ומבית חולים מקומי נמסר כי אשה אחת נפצעה קשה וילדה בגיל העשרה איבדה את רגלה הימנית. ההפצצות האמריקאיות הבלתי פוסקות על העיר בת 300 אלף התושבים, גרמו לאזרחים רבים להימלט ממנה. הפציעות ומקרי המוות הרבים של חפים מפשע, גרמו לתושבי פלוג'ה לפתח שנאה, זעם רב ורגשות אנטי-אמריקאיים חזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully