וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: אני ער לטעויות שעשיתי

4.11.2004 / 12:51

ראש הממשלה לשעבר כינס עיתונאים והודיע להם על כוונתו לחזור לפוליטיקה ולהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בן אליעזר הודיע שיצטרף לפרס, ברק, פרץ ווילנאי בהתמודדות על הנהגת המפלגה

אהוד ברק כינס בצהריים עיתונאים והודיע להם על חזרתו לפוליטיקה. "אני פועל מתוך תחושה של אחריות למדינת ישראל ולמפלגת העבודה", אמר ברק. "אני חושב שחשוב מאוד להחזיר את המפלגה לרלבנטיות ולתפקיד מרכזי באופוזיציה וכמפלגת שלטון. צריך להחזיר את ישראל לפסים הנכונים... אני ער לכך שבכהונתי הראשונה נעשו שגיאות". בגלי צה"ל דווח כי ברק השווה את כהונתו הראשונה לכהונה הראשונה של יצחק רבין, שממנה הוא הפיק לקחים לקראת כהונתו השניה.

"מדינת ישראל מתקרבת לצומת הכרעה חשוב מאוד בנושא הכלכלי חברתי, בתחום שלטון החוק וכמובן שבתחום המדיני" המשיך ברק. הוא העריך כי תהיינה בחירות במאי או ביוני 2005, או לכל המאוחר בנובמבר. הבחירות הבאות עשויות, להערכת ברק, להתקיים לפני ביצוע ההתנתקות, ולכן נדרשת כבר עתה היערכות שתביא לבחירות מקדימות בתוך מפלגת העבודה לקראת הבחירות הכלליות.

בנוסף אמר ברק אמר שהעבודה צריכה "לכונן גשר של ברזל לביצוע ההתנתקות", ובמקביל להביא לקביעת תהליך מוסכם לבחירות. לדבריו, במידה וראש הממשלה, אריאל שרון, לא יהיה מוכן להבנות מסוג זה, יהיה צורך להציג תוכנית אלטרנטיבית באופן מיידי. כתוכנית חלופית הציע ברק תוכנית חירום חד צדדית להתנתקות מלאה, הכוללת בין היתר את השלמת בניית גדר ההפרדה.

פרץ: ברק הוא "תואם נתניהו"

כתבת "הארץ", מזל מועלם, מוסיפה:

שובו של אהוד ברק לזירה, לאחר ארבע שנים שבהן לא עסק בפוליטיקה, מעורר מחדש את היצרים במפלגת העבודה ולהאיץ את המאבק על הנהגתה. הבוקר כבר הודיע ח"כ בנימין בן אליעזר, בראיונות ל"רדיו ללא הפסקה" ולגלי צה"ל, כי יתמודד נגד ברק.

בקול ישראל דווח כי ח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה להודעת ברק, כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה. לדבריו, ברק הוא "תואם נתניהו" ואף קיצוני ממנו.

ח"כ אפרים סנה הגדיר היום את חזרתו של ברק "מעשה יהיר, חצוף ובלתי מוסרי". סנה אמר בראיון לקול ישראל כי "ארבע שנים אחרי שנכשל כראש ממשלה, וכיו"ר מפלגה, חוזר ברק עם יומרה להמשיך כאילו כלום לא קרה. בארבע השנים האלה הוא לא עשה דבר, לא בשביל החברה, לא בשביל המדינה ולא בשביל המפלגה".

ח"כ מתן וילנאי אמר הבוקר בראיון לקול ישראל, כי ברק נכשל, וכי אם הוא רוצה להוכיח שלמד מטעויותיו, שלא יעשה זאת על גבה של מפלגת העבודה".

בסוף החודש יתכנס מרכז מפלגת העבודה כדי להחליט על מועד לפריימריס, וייתכן כי הם יתקיימו כבר בתחילת פברואר. מבחינת ברק זהו מועד מוקדם מדי, אך הוא מאמין כי יצליח להתארגן וכבר בימים הקרובים ישלים את עבודת איוש המטה האישי. פרס מעדיף לקיים את הפריימריס בהקדם, דבר שיעניק לו לדעתו יתרון בהתמודדות מול ברק. פרס גם חזר באחרונה להעביר מסרים לראש הממשלה אריאל שרון על רצונו להקים ממשלת אחדות בהקדם.

מלבד פרס, ברק ובן אליעזר, מתכוונים להתמודד על ראשות העבודה גם יו"ר עם אחד ויו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ, שהודיע "כי אם ברק מתמודד אני מתמודד מולו בכל קונסטלציה", ח"כ מתן וילנאי - וייתכן שגם ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון.

את ההודעה על חזרתו מסר ברק לאחר פגישה שקיים היום עם שמעון פרס בלשכתו של פרס בתל אביב. ברק לא רצה שההודעה על חזרתו תעשה באמצעות אירוע תקשורתי או פוליטי גדול, שעלול להיתפש כהתרסה נגד יריביו במפלגה, אלא באירוע מצומצם. בכך הוא מעוניין להעביר את המסר שמלווה אותו בחודשים האחרונים, לפיו הוא חוזר לחיים הפוליטיים לתקופה ארוכה ולעבודה קשה, מתוך צניעות והפנמה כי עליו להיות קשוב לסובבים אותו.

בראש המתנגדים - חיים רמון

דנה זיידמן, ששימשה עד לאחרונה כעוזרתו הפרלמנטרית של ח"כ דני יתום עתידה לעבוד כעוזרת אישית לברק. ח"כ יתום יקבל אף הוא תפקיד במטה הפריימריס של ברק. גם מירב פרסי-צדוק, ששימשה כדוברת של ברק כשהיה ראש ממשלה, עתידה לסייע לו. הח"כ לשעבר ויצמן שירי, ממקורבי ברק, ישתייך אף הוא לצוות הקרוב.

ההערכה היא כי בזמן הקרוב תתבהר גם תמונת התומכים בברק מקרב חברי הכנסת - מה שכבר ברור הוא, שבראש מתנגדיו יעמוד ח"כ חיים רמון, שהצהיר כי יפעל בכל כוחו למנוע את שובו של ברק לראשות מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully