וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות ובחמאס מקווים לשינוי בעמדת הממשל האמריקאי

4.11.2004 / 0:02

אבו עלא מקווה שבחירת בוש תשנה עמדת הממשל ביחס לסכסוך. החמאס: עד לשינוי עמדת הממשל, נמשיך לראות בארה"ב גורם עוין. באירופה מקווים לשיפור היחסים עם ארה"ב

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו עלא, אמר הלילה כי הוא מקווה שהנשיא הנבחר, ג'ורג' בוש, יגביר, בכהונתו השנייה, את מאמציו להביא להסכם בין ישראל לפלסטינים. "חובתנו איננה לבחור את הנשיא בארה"ב אלא לשתף פעולה עימו...אנו מקווים שבחירתו של בוש מחדש תהיה הזדמנות לשינוי בעמדות הממשל לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, שמאושפז בפריס, הודיע שערפאת אמר כי הוא מקווה שכהונה שנייה של בוש תוביל להסכם שלום במזרח התיכון ו"תבטיח את זכויותיו של העם הפלסטיני". דובר מארגון חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר: "אנחנו קוראים לממשל החדש בארה"ב לשקול את עמדותיו. עד שיעשו כך, נמשיך לראות בממשל האמריקאי כעויין למטרות הערבים והמוסלמים".

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, פירסם הודעה ובה נאמר "מר קרי יכול היה להיות נשיא ידידותי מאוד לישראל, כפי שהוכיח בזמן כהונתו בסנאט. עכשיו, כשבוש נבחר, אנחנו מאוד שמחים ואנו מברכים את העם האמריקני על בחירתו".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בירך על נצחונו של בוש ואמר הערב במסיבת עיתונאים, כי אזרחי ארצות הברית לא נתנו לטרוריסטים להפחיד אותם. "אני משוכנע כי הטרור הבינלאומי הציב לעצמו מטרה, שלא לאפשר לבוש להיבחר בשנית - והקלטת של בן לאדן מסוף השבוע היא ההוכחה לכך", הוסיף.

נשיא צרפת, ז'אק שיראק, כתב, במכתב לבוש, שהוא מקווה שניצחונו על קרי יהיה "הזדמנות לחזק את הקשר בין צרפת לארה"ב" ולפתור משברים בינלאומיים. קאנצלר גרמניה, שרדר, הביע סיפוק ואמר "אמשיך את שיתוף הפעולה הטוב והקרוב שיש לי עם בוש. זה האינטרס של ארצות הברית, גרמניה ואירופה כולה". ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, מרוצה אף הוא ומתייחס למדיניות החוץ הצפויה "בוש ימשיך במדיניות שמייעדת לארצות הברית את תפקיד המגינה והמקדמת של של חופש ודמוקרטיה". חוזה זפטרו, ראש ממשלת ספרד, בירך את בוש ואמר "אני רוצה להביע את רצונה של ממשלת ספרד לתרום למערכת יחסים המבוססת על יעילות ושיתוף פעולה בונה עם הממשל בארצות הברית".

גרמניה ונורבגיה מתלהבות פחות

נשיא פולין, אלכסנדר קבסניאבסקי, אמר שבאשר לטיפול בטרור, בוש "הוא מנהיג החלטי וצודק, פשוט צודק" ושהמשך שיתוף פעולה איתו הוא "באמת חדשות טובות". שר החוץ הצרפתי ברניי, אומר שתוצאות הבחירות הן התחלה של "שלב חדש" ביחסי אירופה וארצות הברית.

שר הפנים הגרמני שיל הגיב ואמר "למרות המחלוקות ביננו בעבר, עלינו לתרום לכך שהמצב בעיראק יתייצב". צונן לא פחות היה ראש ממשלת נורבגיה בונדביק שמקווה ש"בוש ינסה לבנות גשרים...ויעשה יותר על מנת לשתף פעולה דרך ארגונים בינלאומים".

את שרשרת הברכות קוטע זוכה פרס נובל, הסופר ז'וזה סרמאגו, שטוען "ארבע השנים הבאות עומדות להיות קטסטרופה אם בוש לא ישנה את מדיניותו לשלוט בעולם, כאילו היתה ארצות הברית המדינה היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully