וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי ערפאת: הוא אינו חולה בסרטן הדם

רויטרס

3.11.2004 / 0:08

הרופאים הודיעו אתמול, כי מצבו הבריאותי של יו"ר הרשות הפלסטינית משתפר. ערפאת התמוטט ביום רביעי שעבר, ובעצת רופאיו המריא לקבלת טיפול רפואי בצרפת

הרופאים המטפלים ביו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, מסרו כי מצבו משתפר, וכי נשללה האפשרות שהוא חולה בסרטן הדם (לוקמיה). בכך נסתם הגולל על ההערכה שנפוצה בימים האחרונים, לפיה יו"ר הרשות סובל מלוקמיה. אפשרויות נוספות הנבדקות הן אפשרות למחלה וירלית זיהומית בת-ריפוי, או גידול בקיבה. הרופאים הוסיפו, כי ייתכן שערפאת יישאר באשפוז בצרפת עוד כמה שבועות.

ב"הארץ" דווח, כי בהודעה משותפת שפירסמו בית החולים ושגרירת אש"ף בצרפת, לילה שהיד, נאמר כי "בדיקות ראשוניות אישרו כי ספירת הדם של ערפאת אינה תקינה, בדמו כדוריות דם לבנות רבות מהרגיל, ולעומת זאת מחסור בטסיות דם, ושללו את האבחנה שהוא חולה בלוקמיה". שהיד אמרה אחר הצהריים, כי בשתי היממות האחרונות הצליח ערפאת לשוחח עם רופאיו, קרובי משפחתו וראשי מדינות.

בתוך כך, יכנס היום ראש הממשלה, אריאל שרון, התייעצות ביטחונית על המצב ברשות הפלסטינית, לנוכח מחלת ערפאת.

יו"ר הרשות הפלסטינית התמוטט בשבוע שעבר, ובמהלך הלילה שבין יום רביעי לחמישי הוזעקו למיטתו במוקטעה רופאים מכמה מדינות שנאבקו על חייו. יום לאחר מכן קבעו הרופאים כי ערפאת חייב לטוס לטיפולים ובדיקות בחו"ל, ואכן - ביום שישי בבוקר הוא המריא לצרפת דרך ירדן. קודם לטיסה התחייבה ישראל, כי יו"ר הרשות יוכל לחזור לשטחים לאחר הטיפול, מתוך הערכה, לדברי גורם ביטחוני בכיר, שמצבו סופני וכי הוא לא ישוב עוד לתפקד.

בשבוע האחרון נשמעו גם עדויות סותרות מפי מקורבים על מצבו של ערפאת. בחלק מהעדויות נמסר כי ערפאת מאבד את הכרתו מדי פעם, לא מזהה את המבקרים אותו ואף איבד את יכולתו השיכלית, באופן שלא יאפשר לו לנהל עוד את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף. מהצד השני נשמעו מקורבים שטענו כל העת כי ערפאת מתאושש, קורא ומתלוצץ עם רופאיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully