וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידית נטמנה לצד אחיה

16.5.2001 / 10:01

עידית מזרחי נהרגה אמש מירי מהמארב לעבר מכוניתה, סמוך למעלה מכמש, בדרכה לחתונה משפחתית; הובאה למנוחות בהר הרצל בירושלים; אביה ואחיה נפצעו קל

עידית מזרחי, בת ה-22, שנהרגה אמש בפיגוע ירי ליד ההתנחלות מכמש שבמישור אדומים, הובאה היום למנוחות. מסע הלוויה יצא בשעה 14:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים. עידית נטמנה בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל באישור מיוחד שנתן משרד הביטחון. זאת בשל בקשת המשפחה שבן נוסף שלה, שחר, נהרג לפני כשש שנים בעת שירותו הצבאי ונקבר בהר הרצל. ספדו לה חברים, בני משפחה וחברי כנסת. השר אביגדור ליברמן אמר מעל קברה כי אלו שהתנקשו בעידית לא יינקו.

בסביבות השעה שבע בערב יצאה עידית מזרחי יחד עם אביה ואחיה מבית המשפחה ברימונים בדרך לירושלים. שם היו אמורים לפגוש את אם המשפחה ולהמשיך לחתונה משפחתית ברחובות. כחצי קילומטר לפני צומת מעלה מכמש, נפתחה לעברם אש מהמארב. עידית נפצעה קשה ונפטרה בדרך לבית החולים.

"פתאום נורתה אש מהצוקים החשופים שמעל הכביש. אחותי צעקה 'ירו עלי, נפגעתי'", סיפר אחיה של ההרוגה, עמית מזרחי. "דם פרץ ממנה. בדקתי לה דופק, הוא בקושי פעם. נשימתה היתה חלשה. חששתי מהנורא מכל" אמר עמית, שנפצע קל בפיגוע. גם אבי המשפחה נפצע קל. השניים טופלו בבית חולים. כוחות הביטחון זיהו 19 פגיעות ירי במכונית.

מזרחי חזרה רק בשבוע שעבר מטיול בארצות הברית. זהו האסון השני הפוקד את המשפחה, ששכלה גם אחיה במהלך שירותו הצבאי הצבאי. "מעריב" כותב כי הסבא והסבתא שהגיעו לבית החולים אמרו לאב: "הבטחת שתמכור את הבית ברימונים ותחזור לירושלים. למה לא עשית זאת?". הבוקר הקימו עשרות מתושבי רימונים, מעלה מכמש וכוכב השחר סוכת אבלים בסמוך למקום הפיגוע. בגלי צה"ל דווח כי הנוכחים הבעירו צמיגים. כוחות של צה"ל והמשטרה הגיעו במקום.

ארגון הקדושים של אל אקצה, המשתייך לתנועת הפת"ח, נטל אחריות על הפיגוע ומסר כי הוא נעשה בתגובה להרג חמשת השוטרים הפלסטינים במחסום ביתוניה.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הטיל את האחריות ל"רצח הנתעב" על הרשות הפלסטינית. הוא אמר בכינוס לשכת עורכי הדין אמש באילת כי הממשלה ועם ישראל ניצבים לצד הרמטכ"ל וצה"ל בעימות עם הפלסטינים.

הבוקר הופעל מטען חבלה סמוך לכוח צה"ל בכיסופים. לא היו נפגעים. בשעות הלילה חדרה פצצת מרגמה לבית ביישוב כפר דרום. הפצצה חדרה דרך גג הבית ופגעה בשירותים, סמוך מאוד לחדרי השינה בהם שהו בני המשפחה. בנס לא היו נפגעים.

לילה של ירי לעבר בת חפר שבשרון העלה את חמתם של התושבים. התושבים הזועמים מאיימים כי החל ממחר ישיבו בירי לעבר שכניהם. "לא נסבול מהירי, נפתח בעצמנו באש". לדבריהם, לאחר כל אירוע ירי לוקח לכוחות הביטחון זמן רב מדי להגיע למקום.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully