וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהו שלושת הרוגי הפיגוע בת"א

1.11.2004 / 0:06

שמואל לוי מיפו, לאה לוין מגבעתיים וטטיאנה אקרמן מתל אביב נהרגו בפיגוע ההתאבדות שאירע אתמול לפני הצהריים בשוק הכרמל. כוחות הביטחון עצרו פלסטינים החשודים בסיוע למחבל

אמש זוהו גופותיהם של שלושת הרוגי הפיגוע שאירע אתמול לפני הצהריים, בשוק הכרמל בתל אביב. שמות ההרוגים הם שמואל לוי, בן 65 מיפו, לאה לוין, בת 64 מגבעתיים וטטיאנה אקרמן, בת 32, מתל אביב. בפיגוע נפצעו כ-30 בני אדם. ערב יום אתמול נותרו בבתי החולים 15 פצועים, חמישה מהם פצועים באורח קשה.

כוחות הביטחון עצרו אתמול כמה פלסטינים, החשודים כי סייעו למחבל המתאבד. גורמים ביטחוניים אומרים כי הם מקווים שהעצורים יוכלו להובילם למשלחיו.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

החזית העממית בשכם קיבלה אחריות לפיגוע בתל אביב. המחבל המתאבד הוא עמאר אל-פאר, בן 16 ממחנה פליטים בשכם - אחד המחבלים הצעירים ביותר שהתאבדו בישראל מעולם. אמו של המתאבד אמרה בבכי לערוצי הטלוויזיה הערביים: "אסור לתת לילד משימה כזאת". הערב החלו קרוביו של המחבל לפנות את רכושם מביתם, מחשש שצה"ל יהרוס אותו. על פי ההערכות בישראל, המחבל יצא משכם לכיוון אזור ירושלים ומשם לתל אביב. רשת החזית העממית בשכם היא אחת הרשתות המקומיות הפעילות יותר של הארגון בגדה, ופעל לא פעם בשיתוף פעולה עם הפתח והג'יהאד האיסלאמי. זהו הפיגוע הראשון שמצליחה החזית לבצע השנה בתוך תחומי הקו הירוק.

מפכ"ל המשטרה הורה על העלאת הכוננות בכל רחבי הארץ, ולהציב מחסומים בצירי הגישה לשטחים. מחסומים הוקמו בכל היציאות מתל אביב ובאזור השפלה, בניסיון לתפוס רכב, שבו נסע לפי החשד אדם שסייע למתאבד.

לדברי גורמי ביטחון, המחבל יצא אתמול בבוקר לתל אביב משכונת אבו דיס שממזרח לירושלים, שם נערך לביצוע הפיגוע. במערכת הביטחון חושדים כי המחבל פגש במקום את המוביל שלו, שלקח אותו בשעות הבוקר לתל אביב. הגורמים העריכו כי המחבל התכוון בתחילה לבצע את הפיגוע בירושלים, שאליה הצליח לחדור, אך החליט לעבור לתל אביב בשל האבטחה המתוגברת במקומות הומי אדם בבירה. ממערכת הביטחון נמסר כי לא היו כל התרעות ממוקדות לפיגוע בתל אביב.

הערכה: מחלת ערפאת לא תצמצם הפיגועים

המחבל פוצץ מטען קטן יחסית שהיה על גופו סמוך לשעה 11:15, ליד אחד הדוכנים בפינת הרחובות רמב"ם והכרמל. קציני משטרה העירכו שמשקל המטען לא עלה על 5 ק"ג. כוחות הביטחון התקשו תחילה להגיע למקום הפיגוע, שכן הסמטאות באזור צרות וצפופות. עדי ראייה בשוק סיפרו כי הפיצוץ אירע בדוכן גבינות. מבקרים בשוק ובעלי עסקים באזור העלו טענות קשות על האבטחה המשטרתית, ואמרו כי רק בחגים מאובטח השוק כראוי.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר שהפיגוע מוכיח כי אין שום שינוי בהנהגה הפלסטינית. בישיבת סיעת הליכוד אמר שרון כי "ישראל לא הפסיקה ולא תפסיק את מלחמתה בטרור הרצחני. עד שלא יינקטו צעדים משמעותיים לחיסול הטרור ישראל תמשיך במדיניותה. לא נסתפק בגינויים בחצי פה. אנו דורשים ביצוע מלא של ההבטחות הפלסטיניות".

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו עלא, גינה את הפיגוע, אך אמר שאינו סבור שהדבר ישפיע על אפשרות חזרתו של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, לשטחים. גם ערפאת עצמו גינה את הפיגוע במסר שהעביר מבית החולים בו הוא מאושפז בפריס באמצעות יועצו, נביל אבו רודיינה.

שר הביטחון, שאול מופז, אמר בישיבת ועדת החוץ והביטחון, כשעה לפני הפיגוע, כי הלחימה בטרור "צריכה להימשך גם בימים של 'תקופת דמדומים' בשלטונו של יאסר ערפאת, כשהיעד העיקרי למלחמה זו הוא ארגון החמאס". ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תא"ל יוסי קופרווסר, העריך בישיבה שלמרות מחלתו של ערפאת, הניסיונות לביצוע פיגועי טרור יימשכו, וכי מותו של ערפאת רק יגביר את הניסיונות של קבוצות המתנגדות לרפורמות לבצע פיגועים, כדי להוכיח שדרכם היא הצודקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully