וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה אונליין: 1/11

רחביה ברמן

1.11.2004 / 13:05

כל חדשות הקמפיין החמות מ-24 השעות האחרונות. הדמוקרטים מנצחים בפוטבול, קרי יוצא טמבל בנוגע לאינטרנט אבל מזנק בסקרים, ומישהו מאיים על מצביעים שחורים

הסיפור החם של היום לא קשור להצהרה, המיוחסת על ידי השבועון ניוזוויק לקולין פאוול, לפיה ארה"ב מפסידה בעיראק. גם לא לסקרים החדשים (רמז: חיים יבין חוזר לאופנה) ואפילו לא לקרי שהוציא את עצמו טמבל לגבי האינטרנט. הסיפור החם שייך לפוטבול, ולמשחק המותח עד מוות שנערך בוושניגטון בין הרדסקינס המקומיים לגרין ביי פאקרס.

כפי שכבר צוין כאן, כבר 68 שנה שהמשחק האחרון של הרדסקינס לפני בחירות לנשיאות משמש כמודל מושלם לחיזוי התוצאות (מעין גירסה ספורטיבית של בית ספר בליך שלנו): אם הרדסקינס מנצחים, מפלגת השלטון ממשיכה להחזיק בבית הלבן. אם לא, מ-ה-פ-ך! כמובן שזו בסך הכל אמונה תפלה, ושהתאמה נסיבתית אינה מהווה קשר סיבתי, אבל כשהמצב כל-כך צמוד, וכל-כך הרבה מונח על הכף, קל מאד מאד לשכוח זאת.

בבלוגים הפוליטיים ברחבי הרשת תועד לחץ הדם הגואה של אומה מוכת קדחת בחירות. המשחק, כמה מפתיע, היה דרמטי ביותר. בתחילה נראה היה שאין בכלל תחרות, ושהדמוקרטים - סליחה, גרין ביי - משייטים לניצחון קל. אבל, במצב של 7:20 ברבע הרביעי, מסר הקווטרבק האגדי של גרין ביי, ברט פארב, כדור שנחטף והרדסקינס צימקו ל-14:20. בהתקפה הבאה, שוב חטיפה נגד פארב! וושינגטון יצאה להתקפה, וכוכבה קלינטון פוקטיס השתחרר ל-43 יארד לטאצ'דאון! וושינגטון מובילה! אבל רגע!! השופטים פסלו את הטאצ'דאון בשל עבירה!!! מאות אלפי דמוקרטים שרוטים קשות החזירו את הלב לאט לאט מהתחתונים לבית החזה. גרין ביי שמו עוד טאצ'דאון על הלוח והבטיחו את הניצחון. מאות אלפי רפובליקאים התעלמו מכל מה שהם עצמם אמרו דקות ספורות קודם לכן וניסו לשכנע את עצמם שזו רק אמונה תפלה ושהם לא מאמינים בה בכלל - בדיוק, אבל בדיוק כפי שהיו מאות אלפי הדמוקרטים עושים אילו היה הכדור האליפסי קופץ הפוך.

"דוט-קום, נשיא, מה שלא יהיה"

ובחזרה לעולם האמיתי (בערך):

ניוזוויק מפרסם הבוקר כתבה בה מסופר, בין השאר, שקולין פאוול מתוודה בפני חבריו ש"לדעתו ארה"ב מפסידה בעיראק". קשה להניח שזו הדלפה מקרית, ולא ברור מה בדיוק חושב פאוול שהוא עושה עם המשחקים הללו. אם יש לו מה להגיד, עולם שלם ישמח לשמוע זאת מפיו, בלי מתווכים.

עם סיום הקמפיין, אפשר לגלות ששני הקמפיינים יחד עלו סכום מדהים של 600 מיליון דולר. מאז זכה במועמדות הדמוקרטית, הוציאו קרי והמפלגה הדמוקרטית מעט יותר מיריביהם - 250 מיליון לעומת 240 מיליון של הרפבוליקאים. האם רק החתום מעלה מקבל בחילה מהמספרים הללו?

רשת סי.בי.אס, שאיבדה את אמינותה מאז פרשת המזכרים המזויפים מימי השירות של בוש במשמר הלאומי, מנסה לשקם את כבודה. אמש שודרה מהדורה של "60 דקות" בה דווח שחיילי ארה"ב מתים ונפצעים ללא צורך, משום שהממשל אינו מספק להם ולרכביהם את ציוד המיגון המתאים. השאלה היא רק מי יאמין שהפעם באמת יש זאב.

מכון הסקרים זוגבי ערך סקר ראשון מסוגו שהתמקד באופן בלעדי במנויי טלפונים סלולריים. הסיבה שהסקר הזה מעניין היא שאחת הטענות בנוגע לסקרים השנה היתה שהם אינם דוגמים כלל את כל הצעירים העירוניים שנגישים רק באמצעות הטלפון הנייד. התוצאות? 55% לקרי, 40% לבוש.

עם זאת, היות שאנשים שנגישים רק דרך הנייד נוטים להיות מעודכנים ומקוונים יותר מהממוצע, כדאי לקרי לקוות שהם לא ישמעו על איך שהוא יצא טמבל בנוגע לאינטרנט. בתום נאום שנשא בפלורידה אמר קרי שניתן לקרוא את הנאום בשלמותו ב"איזה שהוא דוט-קום, נשיא, מה שלא יהיה". יופי סנאטור.

הלקח של היידי לא נלמד

אתר החדשות הפוליטיות של רשת איי.בי.סי, "The Note" הולך עם מסרים של אופטימיות במחנה בוש. לדברי האתר, אנשי בוש מרגישים "בטוחים במידה מובנת" וביטחונם "אינו נטול הצדקה". דווקא גרף של הסקרים מהשבוע האחרון מראה על היעלמות היתרון של בוש - כך אפילו ברשת הימנית פוקס, שם נעלם יתרון של חמש נקודות תוך ארבעה ימים, וכרגע שורר שוויון. לסקרים נגיע בסוף.

בדרום קרוליינה שלח מישהו (לא חשוב מאיזו עדה) מכתב, כביכול בשם ה-NAACP, האגודה לקידום השחורים, בו מוזהרים אלפי אזרחים שחורים שנרשמו לאחרונה להצביע, כי הם ייעצרו בקלפי אם ינסו להצביע כשיש להם דו"חות חניה שטרם שולמו. למותר לציין שזהו שקר גס, וניסיון בוטה להרתיע אזרחים מלממש את זכותם הדמוקרטית.

עוד סיפור קטן על פוטבול: בשבת זעמו מאות אלפי צופי טלוויזיה באזור מיאמי/פורט-לודרדייל בפלורידה, כשתחנת איי.בי.סי. המקומית הפסיקה את שידוריה הרגילים כדי לשדר חצי שעה מסרט התעמולה נגד קרי "כבוד גנוב". זו לא היתה החלטה מערכתית מגבוה, אלא פשוט מקרה שבו חברה בשם "ניוטון מדיה", המתיימרת לפעול על פי "עקרונות תנ"כיים" (לא תבשל טוק שואו בחלב אמו, או משהו), רכשה בכסף טוב בלוק של חצי שעת שידור לצורך העניין.

הצופים שגרמו למרכזיית התחנה לקרוס לא זעמו בשל נטייתם הפוליטית, אגב. פשוט היה משחק פוטבול-מכללות חם במיוחד (מישיגן נגד מישיגן סטייט), ששידורו הופסק במצב של שוויון 37, על סף הארכה. ב-1968 הפסיקה רשת אן.בי.סי. משחק פוטבול שתי דקות לסוף לטובת הקרנת הסרט "היידי בת ההרים", והחמיצה את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה. המשחק ההוא נודע מאז כ"משחק ההיידי" ושימש כלקח מדוע לעולם, אבל לעולם, לא מפסיקים שידור של אירוע ספורט לפני שהוא נגמר. מישהו שכח את הלקח הזה בפלורידה. למתעניינים - מישיגן ניצחה 37:45.

הופעות אחרונות ופרידה

הלו"ז של השחקנים הראשיים ליום האחרון במאבק נראה כך:
קרי מתחיל את היום באורלנדו שבפלורידה, ואז יוצא לוויסקונסין, מישיגן, אוהיו (שתי הופעות) ואז חזרה לוויסקונסין. מחר בבוקר הוא יופיע בבוקר בוויסקונסין, בגלל ששם מותר להירשם להצביע ביום הבחירות עצמו. לאחר מכן ייסע קרי הביתה למסצ'וסטס.

סגנו המיועד, ג'ון אדוארדס, יבקר במינסוטה, אייווה, אוהיו ופלורידה, שם יבלה את כל יום הבחירות, לפני שייסע בלילה לעצרת של קרי במסצ'וסטס.

הנשיא בוש יבלה את היום באוהיו, פנסילבניה, וויסקונסין, איווה (שתי הופעות), ניו מקסיקו ואז הביתה לטקסס, בעוד שבני הזוג צ'ייני יטוסו השכם בבוקר מהוואי ויופיעו בקולורדו, נבאדה (שתי הופעות) ואז הביתה לוויומינג.

תרזה היינץ נשארת במדינת הבית שלה, פנסילבניה, ואילו אליזבת' אדוארדס תופיע בוויסקנוסין, אוהיו (שתי הופעות) ואייווה. לורה בוש תתחיל את היום עם בעלה באוהיו, ואז תערוך הופעה נפרדת באותה מדינה ובמישיגן לפני שתפגוש שוב את בעלה באייווה.

הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, יבלה את היום בהופעות בארקנסו.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

סקרים עדכניים

סקרים ארציים:
סי.אן.אן-גאלופ שוויון 49.
אן.בי.סי-וול סטריט ג'ורנל בוש מוביל 47:48 באחוזים.
בפוקס שוויון 46.
בוושינגטון פוסט-איי.בי.סי, שוויון 48.

בפלורידה כבר הצביעו 30% מבעלי הזכות בהצבעה מוקדמת. בסקר שערך מכון גאלופ בקרב המצביעים המוקדמים מוביל קרי בשיעור 51%-43%. באיווה כבר הצביעו 27% והתוצאות שם חותכות עוד יותר - 52%-41% לדמוקרט.

בסקרי המדינות נוטה התמונה לטובת קרי, לאחר שבמהלך סוף השבוע בארה"ב פורסמו 54 סקרים חדשים ב-22 מדינות. ב"אלקטורל ווט" נותנים את הניצחון לקרי בשלב זה, 283-246, עם שוויון בנבאדה ובניו המפשייר. על פי הסקרים המתפרסמים באתר, אוהיו הולכת לבוש, אבל פלורידה, פנסילבניה, מישיגן, מינסוטה, וויסקונסין, אייווה ואפילו ניו מקסיקו הולכות לקרי. באתר מדגישים, עם זאת, שכל היתרונות החדשים האלה, שנותנים לקרי את הניצחון, דקים ביותר. במעקב האלקטורים של "סלייט", גם אוהיו הולכת לקרי, אבל ניו מקסיקו לא, מה שנותן לו ניצחון גדול עוד יותר של 299-239.

* רוב הסקרים הללו הם סופיים (יש איסור על פרסום סקרים 24 שעות לפני הבחירות), אבל הכתבה הזו תמשיך להתעדכן לאורך היום עם חדשות טריות, אז תחזרו להציץ מדי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully