וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נשים וגבר נהרגו בפיגוע בת"א

1.11.2004 / 20:35

שמואל לוי, תושב יפו, הוא אחד ההרוגים בפיגוע שאירע לפני הצהריים בשוק הכרמל. 15 פצועים נותרו בבתי החולים. המחבל, בן 16 משכם, הופעל על ידי החזית העממית

שמואל לוי, בן 65 מיפו הוא הגבר שנהרג בפיגוע שאירע היום, לפני הצהריים, בשוק הכרמל. שתי נשים נוספות נהרגו בפיגוע, אך גופותיהן טרם זוהו במכון לרפואה משפטית באבו-כביר. את פיגוע ביצע מחבל מתאבד סמוך לשעה 11:15, בפינת הרחובות רמב"ם והכרמל בשוק הכרמל בתל אביב. מטען החבלה שנשא המחבל היה קטן יחסית. מחסומים הוקמו בכל היציאות מתל אביב ובאזור השפלה, בניסיון לתפוס רכב בו נוסע על פי החשד אדם שסייע למתאבד.

מצבה של אחת הפצועות שנפגעה באורח אנוש בפיגוע הוטב הערב, והיא יצאה מכלל סכנה. בקול ישראל דווח כי בבתי החולים מאושפזים הערב 15 פצועים, מצב חמישה מהם מוגדר קשה. 36 פצועים פונו לבתי החולים איכילוב, וולפסון ותל השומר, רובם סובלים מרסיסים, כוויות והדף.

החזית העממית לשחרור פלסטין - גוף השייך לאש"ף, בראשו עומד עכשיו אבו מאזן - נטלה אחריות לפיגוע. לדבריה, המחבל הוא תושב מחנה עסכר ליד שכם, עאמר אל-פאר, בן 16.

כתבי "הארץ" מוסיפים:

לדברי גורמי ביטחון, המחבל יצא הבוקר לתל אביב משכונת אבו דיס שממזרח לירושלים, שם נערך לביצוע הפיגוע. במערכת הביטחון חושדים כי המחבל פגש במקום את המוביל שלו, שלקח אותו בשעות הבוקר לתל אביב. הגורמים העריכו כי המחבל התכוון בתחילה לבצע את הפיגוע בירושלים, שאליה הצליח לחדור, אך החליט לעבור לתל אביב בשל האבטחה המתוגברת במקומות הומי אדם בבירה. ממערכת הביטחון נמסר כי לא היו כל התרעות ממוקדות לפיגוע בתל אביב.

בעקבות הפיגוע הורה מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, על הגברת הכוננות בכל רחבי הארץ, ועל הצבת מחסומים בצירי הגישה לשטחים. ממערכת הביטחון נמסר כי לא היו כל התרעות ממוקדות לפיגוע בתל אביב. מפקד מחוז תל אביב מסר כי המשטרה לא איבטחה את השוק באורח מיוחד.

עדי ראיה בשוק סיפרו כי הפיצוץ אירע בדוכן גבינות. מבקרים בשוק ובעלי עסקים באזור העלו טענות קשות על האבטחה המשטרתית. אלי מלכה, בעל דוכן חמוצים: "שמענו צעקות של אנשים ואז ברחנו מהמקום. השוק לא היה מלא, רק בחגים היתה פה אבטחה רצינית. יכול להיות שלאחרונה החלו להיות שאננים. לשוק הזה יש כמה כניסות ולכן קשה לאבטחו".

הפיגוע האחרון בתל אביב אירע ביולי השנה, אז נהרגה חיילת בפיגוע בתחנת אוטובוס בשדרות הר ציון בעיר, סמוך לתחנה המרכזית. בינואר 2003 נהרגו 23 בני אדם בפיגוע התאבדות בתחנה המרזית הישנה בעיר.

"כולם היו עם דם על הפנים"

נחמה, עדת ראייה שהיתה בשוק בזמן הפיצוץ, סיפרה: "עמדתי בפינה ופתאום נשמע בום, פיצוץ אדיר. בהתחלה חשבנו שזה בום על-קולי, ואז שמענו צעקות מכל הכיוונים. רצתי 50 מטרים וראיתי את כל הדוכנים הפוכים וכל האנשים שכבו על הרצפה. זה היה דבר נורא. כולם עם דם על הפנים, לא יכלו לזוז. אנשים רבים ניסו לעזור להם".

מיכל ויצמן, שערכה קניות בשוק בזמן הפיצוץ: "ראיתי אשה שגופה נקרע לגמרי. הייתי בערך עשרה מטרים מהחנות. ראיתי הרבה אנשים על הקרקע והרבה פצועים".

מוטי, עד ראייה במקום: "חשבתי שמדובר בזיקוקים או בלון גז. ראיתי חנות בשוק שהיתה הרוסה לגמרי. אנשים רצו מהמקום. איבדתי את המשקפיים והכובע".

ערפאת ולארסן מגנים

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר כי הפיגוע בשוק הכרמל "הוכיח שלא השתנה דבר ברשות הפלסטינית". לדבריו, עד שלא ינקטו צעדים של ממש לחיסול הטרור ולביצוע רפורמות תמשיך ישראל במדיניותה.

עוזרו של ערפאת, נביל אבו רודיינה, אמר כי יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, התקשר אליו מבית החולים בפריס וביקש לגנות הפיגוע בת"א. לדבריו, ערפאת הוסיף שהוא מגנה הרג אזרחים משני הצדדים.

גם סאיב עריקאת, השר הממונה על המו"מ ברשות הפלסטינית, גינה את הפיגוע בתל אביב ואת הפגיעה באזרחים. כך דווח בקול ישראל.

טריה לארסן, שליח האו"ם למזרח התיכון, מגנה אף הוא את הפגיעה באזרחים, וקורא לרשות הפלסטינית לפעול נגד האחראים לפיגוע ולהעמידם לדין.

סגן שר הביטחון, זאב בוים, אמר כי הוא אינו בטוח שהפיגוע קשור למחלתו של ערפאת, וכי ההיערכות הביטחונית קיימת כל העת, גם אם הציבור אינו חש בכך. "אנחנו ממשיכים למנוע טרור הודות לפעולה לילה ויום שלא נפסקת על ידי כוחות הביטחון. כמובן שיילמד המקרה הזה באופן ספציפי כדי לראות האם היו אילו שהם בעיות או ליקויים".

קווי חירום

בית החולים איכילוב 1255133

בית החולים וולפסון 1255135

בית החולים שיבא 1255131

משרד הקליטה 1255081010

קו חירום לנפגעי טרור 1800-363363

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully