וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 20% מילדי ישראל הולכים לישון רעבים

1.11.2004 / 7:53

הסקר, שערך משרד הבריאות בקרב תלמידי ז'-י"ב, שאל: "האם הלכת לישון רעב בשבוע האחרון?". במגזר הערבי המצב קשה יותר. ח"כ רן כהן: המדיניות הכלכלית הופכת אותנו למדינת סדום ועמרה

בסקר שערך משרד הבריאות עלה, כי 20% מילדי ישראל מדווחים שהם הולכים לישון רעבים. הסקר נערך בקרב ילדים בכיתות ז'-י"ב בשנת הלימודים הקודמת. "האם הלכת לישון רעב בשבוע האחרון?" - על השאלה הזאת ענו בחיוב 34% מהבנות הערביות, 30% מהבנים הערבים, 15% מהבנות היהודיות ושיעור קטן יותר מהבנים היהודים.

בקול ישראל דווח, כי הד"ר דורית ניצן-קלוסקי, מנהלת שירות המזון והתזונה במשרד הבריאות, שערכה את הסקר, אומרת כי הניתוח של מה שאכלו הילדים אם בכלל, עוד צריך להיעשות: "שיעורים די גבוהים של ילדים אומרים שהלכו לישון רעבים לפחות לילה אחד בשבוע האחרון, אבל כשאנחנו מדדנו אותם, עלה שרק 4% מהילדים נמצאים במה שנקרא 'משקל נמוך'. נראה שהאיכות שהמזון שקבוצת ילדים ניכרת היא באמת מאיכות נמוכה ואינה גורמת לתחושת שובע", אמר ניצן-קלוסקי.

"אותם ילדים שמתלוננים על זה שהם הולכים לישון רעבים, אמנם מדווחים על אכילה פחותה יותר של מזון איכותי כמו בשר, תוצרת חלב, פירות וירקות, ויותר מזון שמבוסס על דגנים. כלומר - תפוחי אדמה, לחם, תירב ואיטריות", הוסיפה מנהלת שירות המזון והתזונה.

יו"ר ועדת הרווחה של הכנסת, שאול יהלום (מפד"ל), אומר שמדובר בנתונים מזעזעים המלמדים על חברה שמאבדת את ערכיה המוסריים והיהודיים. ח"כ רן כהן (יח"ד) הודיע שידרוש דיון מיוחד בוועדת הרווחה: "המדיניות הכלכלית של הממשלה, הופכת את ישראל למדינת סדום ועמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully