וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה עובדי או"ם נחטפו באפגניסטן

רויטרס

31.10.2004 / 17:44

החוטפים, ארגון שהתפצל מהטאליבן, מאיים להורגם עד יום ד' אם לא ישוחררו כל האסירים המוסלמים שבידי ארה"ב. הטאליבן מכחיש מעורבות

קיצונים המחזיקים שלושה עובדי או"ם כבני ערובה מאיימים להוציאם להורג אלא אם כן ישוחררו כל אסירי הטאליבן ואל קאעדה משביים בידי ארה"ב עד יום רביעי ב-19:00 שעון ישראל.

מנהיג הארגון ג'ייש אל מוסלמין (צבא המוסלמים) אמר לרויטרס כי בנוסף על האו"ם לחדול מפעילותו באפגניסטן, אחרת ייהרגו בני הערובה "בדרך שתשמח את המוסלמים".

הארגון שחרר קלטת וידאו ששודרה בערוץ אל ג'זירה, בו נראים השלושה בריאים, אם כי דובר הארגון אמר לאחר מכן כי אחד מהם טופל בידי רופא לאחר שחש ברע.

השלושה – הפיליפיני אנג'ליטו נייאן, אנטה פלאניגן מצפון אירלנד ושאקיף חביבי מקוסובו – נחטפו מרכב האו"ם בו נסעו בפקק תנועה בקאבול. השלושה סייעו לארגן את הבחירות ההיסטוריות באפגניסטן, שנערכו בתשעה באוקטובר.

המולה סייד מוחמד אכבר אגא מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לארגונו ארבע דרישות: "על האו"ם לעזוב את אפגניסטן ועליו להכריז על התערבות ארה"ב ובריטניה באפגניסטן כבלתי חוקית. על המדינות שאין להן נוכחות באפגניסטן להוקיע את ההתערבות של ארה"ב ובריטניה ועליהן להפסיק את תרומותיהן דרך האו"ם לפעולות הבלתי חוקיות של ארה"ב ובריטניה". בנוסף דרש האיש את הסגת כוחותיהן של קוסובו ובריטניה מאפגניסטן ואת שחרור כל האסירים המוסלמים באפגניסטן ובקובה, "בין אם אנשי טאליבן או אל קאעדה". לקוסובו, הנמצאת תחת ניהול האו"ם, אין למעשה כוחות באפגניסטן.

חשש שאפגניסטן תהפוך לעיראק

החטיפות הגבירו את החשש בקרב 2,00 העובדים הזרים בקאבול כי הקיצונים באפגניסטן מתחילים לחקות את השיטות המופעלות בעיראק. אולם דובר של הטאליבן התנער מקשר לחטיפות. "אין לנו תגובה בנושא זה. זו העבודה שלהם ואנחנו לא מעורבים בזה", אמר חמיד אגא, הדובר הראשי של הטאליבן.

אחד ממפקדי הג'ייש אל מוסלמין, סאביר מוחמין, מסר לרויטרס כי חברים בממשלה מרובת הסיעות של הנשיא חמיד קרזאי סייעו לחטיפה. אנשי ג'ייש אל מוסלמין כבר הוכיחו כי החטופים אכן בידיהם כשהגישו את מספרי כרטיסי האשראי שלהם, שאושרו בידי רשויות האו"ם.

כוחות הביטחון באפגניסטן מסרו כי עד כה יצרה הקבוצה קשר רק עם עיתונאים ספורים, וכי חוקרים מנסים לפתוח ערוצי הידברות עם החוטפים. דובר האו"ם קרא לשחרורם המיידי של החטופים, ושגריר הפיליפינים בפקיסטן יצא לקאבול לנסות לסייע למו"מ.

הארגון ג'ייש אל מוסלמין הופיע בתחילת אוגוסט כשחלק מהטאליבן הודיע על פרישה במחאה על הנהגתו הלא יעילה של המולה עומאר, שהביא לפלישה האמריקאית כשסירב להסגיר את אוסאמה בן לאדן לידי ארה"ב לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully