וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן בעד בוש

וויליאם גיבסון

31.10.2004 / 15:31

וויליאם גיבסון חושב שישנו קשר סימביוטי בן השניים, ומקווה שהאמריקאים לא יצביעו לבוש מתוך מחשבה שבכך הם מזיקים לבן לאדן

פתאום אוסאמה בן לאדן חוזר לתמונה (נראה שהוא צפה בסרט פארנהייט 9.11, והוא מתבדח על עז המחמד) עם צילומים חדשים, ומה אנחנו אמורים בדיוק לעשות עם זה? חלק מרכזי בתפישת ההיסטוריה שלי היה, שבן לאדן ובוש חיים בסימביוזה, מזינים אחד את כוחו ומשמעותו של השני.

עם זאת, אני לא רואה עוד את יחסיהם כסימטריים, כיוון שנראה שבן לאדן מרוויח מהם יותר מאשר בוש. בן לאדן מוביל במרוץ, ומתקרב לעמדת הניצחון ההיפותטית, ובוש לא (אי השוויון נובע כנראה מכך שבן לאדן הגיע עם משמעות לפעולותיו ואילו בוש, לפני ה-11/9 היה נטול משמעות בפעולותיו).

ברובד העמוק יותר של מאבקי הכוח, עמדת ניצחון בשביל השניים היא היפותטית בלבד. מה שהכי חשוב עבורם הוא שיהיה להם אחד את השני. בהיבט הזה אני רק יכול לשער שהקלטת החדשה של בן לאדן היא מהלך מאוד מתוחכם שלו להשיג ל"שותפו" כהונה נוספת. לא הייתי מרחיק לכת וטוען שבן לאדן חושש מג'ון קרי יותר מבוש. הבעיה היא שקרי הוא בבחינת "סימן שאלה", ומדוע לאפשר לקבוצה המתחרה להציג שחקן לא מוכר כשסימביוזת הכוח שלך הוכיחה את עצמה בצורה כל כך מוצלחת.

אוסאמה בן לאדן כיום הוא בן אדם מאוד מרוצה ואופטימי, ואם הוא יצליח להסיט ברגע האחרון את הדינמיקה של הבחירות לטובת בוש, תהיה לו סיבה להיות עוד יותר מרוצה. כאן בדיוק טמונה הסכנה, שכמה מהמצביעים יקבלו פלאשבק לפיגועי ה-11/9, לבוש עם המגאפון, בוש מוכה הצער במכתש גראונד זירו – ולהצביע עבורו, כשבאופן ילדותי הם מדמיינים שבכך הם פועלים בניגוד לרצונו של בן לאדן, הדחליל המזוקן, העכביש שוכן המערות, האיש החדש שלנו מההרים.

* וויליאם גיבסון טבע את המושג 'סייברספייס' לפני כעשרים שנה, בספרו הראשון "ניורומנסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully