וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת חזרה בה מהאולטימטום לשרון

31.10.2004 / 9:36

הסבירה כי בשל החשש לקרע בליכוד, ומשום שמשאל עם אינו מעשי פוליטית, היא לא תתפטר. קראה לנתניהו להצטרף אליה. גם כץ ונוה נסוגים

שרת החינוך, לימור לבנת, נפגשה הבוקר עם ראש הממשלה, אריאל שרון, וויתרה על האולטימטום שהציבה לקיום משאל עם. כזכור, איימו לבנת ושר האוצר, בנימין נתניהו, לאחר ההצבעה על ההתנתקות בכנסת, כי אם לא יוחלט בתוך 14 יום על קיום משאל עם, הם יתפטרו מתפקידיהם.

לבנת אמרה לאחר הפגישה עם ראש הממשלה, כי "כוונתי היתה לאחד, לגשר, וברגע שבו הבנתי שיש חשש שהמהלך הזה יגרום פילוג, לפיצול, לקרע, מהלך שאני כמובן לא שותפה לו, אין לי שום עניין ושום שותפות בניסיון או ברצון לפגוע בראש הממשלה... במשחק הזה הפוליטי הפנימי, אני לא קיימת, ובעיקר משום שכרגע באופן הברור ביותר אין היתכנות פוליטית למשאל עם, מרגע ששינוי שינתה את דעתה.

"אני באתי לגשר, לאחד, וודאי לא ההפך מזה, לא לפלג, לגרום לתוהו ובוהו פוליטי בתוך הליכוד או מחוצה לו. מתוך החשיבות של הדברים הללו הגעתי הבוקר לראש הממשלה, הסברתי לו, אמרתי לו את הדברים, והוא קיבל אותם. אני ממשיכה הלאה למשימות שלי בתחום הרפורמה במערכת החינוך".

לבנת קראה לשר האוצר, בנימין נתניהו, לחזור בו מאיום הפרישה שלו: "אני מקווה ששר האוצר יישאר חבר בממשלה, אני חושבת שחשוב שהוא יישאר בממשלה, הוא עושה דברים חשובים בתחום הכלכלי, אבל מעבר לזה -זה יתרום גם לאחדות הליכוד וליישור הקווים של כולנו בתוך הליכוד". בקול ישראל דווח, כי לבנת יידעה אתמול את נתניהו באשר לפגישתה עם שרון.

עוד לפני דברי לבנת, קרא הבוקר שר החוץ, סילבן שלום, לנתניהו לחזור בו מאיומו להתפטר אם לא יתקיים משאל עם. שלום אמר בגלי צה"ל, כי "הכלכלה הישראלית צריכה כעת את נתניהו. אני חושב שבנימין נתניהו צריך לחזור לממשלה, זה חשוב מאוד גם לכלכלה הישראלית, וגם לאחדות הליכוד, וגם לטיפול בנושא המדיני לאחר ערפאת. אני קורא לנתניהו בעניין הזה, כמובן לעשות את הכל כדי לחזור בו".

אנשי שרון מנסים למנוע מנתניהו להקים מחנה

כתבי "הארץ" גדעון אלון, מזל מועלם וניר חסון מוסיפים:

התנערותה של לבנת, והבהרתם של השרים דני נוה וישראל כץ - שהיו אף הם שותפים למרד הכושל נגד שרון - כי הם מעוניינים בפשרה, מותירה למעשה את נתניהו ללא שרים נוספים במערכה שפתח מול שרון. נתניהו שוהה בארה"ב וצפוי לשוב לארץ מחר בלילה, לקראת הדיונים על התקציב. בין נתניהו לשרון קיים נתק, ולפי אנשי נתניהו, הוא לא שינה את עמדתו בעניין האולטימטום.

בלשכת שרון מרוצים מהתפוררות המרד, ופועלים גם לפירוק מחנה המורדים בראשות השר המפוטר ח"כ עוזי לנדאו. הכוונה היא לנצל את המומנטום שנוצר בעקבות כישלון מרד נתניהו, ולמנוע ממנו להקים מחנה משלו, שאמור להתבסס על קבוצת המורדים. אנשי שרון אף פיזרו מידע לפיו חמישה ח"כים מקרב המורדים התקשרו לשרון, ביקשו להיפגש עמו ואמרו כי לאחר העברת תוכנית ההתנתקות בכנסת הם תומכים בתוכנית. אולם גרסאות חלק מחברי הכנסת שונות.

ח"כ משה כחלון ביקש להבהיר כי בניגוד למה שפורסם, הרי שדווקא מלשכת ראש הממשלה יצרו איתו קשר. לדבריו, הוא הביע את תמיכתו בראש הממשלה, אך הבהיר כי הוא עדיין מתנגד לתוכנית ההתנתקות. גם ח"כ יחיאל חזן פירסם תגובה דומה, לפיה "עקב פרסומים לא מדוייקים מבהיר כי הפניה הטלפונית אליו נעשתה ביוזמת ראש הממשלה. חזן ממשיך כמובן להתנגד בתוקף לתוכנית ההתנתקות ולהיות בעד משאל עם. מדובר בעניין עקרוני ואין מדובר בעניין אישי נגד ראש הממשלה". בלשכת שרון אמרו בתגובה כי כל הח"כים שהוזכרו ביקשו לדבר או להיפגש עם שרון, והעניין מתועד.

בעוד אנשי שרון פועלים למנוע מנתניהו להקים מחנה, קבוצת המורדים בראשות לנדאו מתכוונת להמשיך את פעולתו לטרפוד ההתנתקות. מחר תתקיים הישיבה השבועית של המורדים לפני כינוס ישיבת סיעת הליכוד, בראשות לנדאו, במטרה לבחון את הדרכים לעצירת תוכנית ההתנתקות.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ממתנגדי ההתנתקות אמר בתגובה להודעת לבנת: "אם הליכוד לא היה הבית שלי, הייתי צוחק כמו האחרים לגבי נסיגת לבנת מהאולטימטום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully