וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז לערוץ הרוסי: גוסינסקי פרש - רק שתי קבוצות יתמודדו

רוני קורן-דינר

15.5.2001 / 15:29

ח"כ יוסי פריצקי קובל על מעורבות שני ערוצים בבעלות ממשלת רוסיה באחת הקבוצות: "עלול לקום כאן ברלוסקוני חדש"


ההיערכות למכרז הערוץ הייעודי בשפה הרוסית לקראת סיום: גם לאחר הדחייה השלישית במועד האחרון להגשת ההצעות, ל-30 בחודש, עושה רושם שקבוצות חדשות מלבד השתיים הקיימות לא יספיקו להשלים את ההתארגנות.

מארק מאירסון, נציג קבוצת מדיה מוסט בישראל (בבעלות איש העסקים ולדימיר גוסינסקי), הודיע היום כי הקבוצה פורשת מהמרוץ באופן סופי, והיא תתמקד בקידום ערוץ NTV שבבעלותה, המשודר מרוסיה.

שתי הקבוצות שמתמודדות במכרז הן נאש טלקנאל, שבשליטת בני גאון, וקבוצה נוספת שנוצרה מהתמזגות מרל"ז תקשורת, חברת IGB (יצחק קאול, דוד ברודט ושלמה נס), אפריקה ישראל (לב לבייב) ומפל תקשורת (תמי מוזס-בורוביץ' ונדב פלטי).

מרל"ז תקשורת ו-IGB ניהלו מגעים ממושכים עם מדיה מוסט, אולם אלה נכשלו לפני מספר ימים. גם המגעים עם קבוצת התוכן של משה לוינסון (פרופיל הפקות) נפסקו, לאור החלטת מוסט, כאמור, שלא להתמודד.

מן המכרז לערוץ הייעודי בשפה הרוסית פרשו גם בעלי מניות בקבוצת חדשות 24, שזכתה במכרז ערוץ החדשות, וכן זכייניות ערוץ 2 רשת וטלעד.

בקבוצה הממוזגת של IGB ולבייב יהיה ייצוג של כ-25% לשני ערוצים בבעלות ממשלת רוסיה, ערוץ ORT וערוץ RTR, שניהם ערוצים פופולריים בקרב ציבור העולים מחבר העמים. על פי תנאי המכרז, גופים זרים רשאים להשתתף בקבוצות מתמודדות עד לשיעור של 30%.

המעורבות הרוסית בקבוצה המתעתדת להפיק ערוץ ייעודי-ישראלי מעוררת הדים רבים. ח"כ יוסי פריצקי (שינוי), פנה ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ אבהרם פורז, וביקש ממנו להעלות את הנושא בישיבה הקרובה. "מעורבות ממשלתית-רוסית עלולה להקים כאן ברלוסקוני חדש", אמר פריצקי ל-TheMarker.com. "אם היתה מובטחת הפרדה מוחלטת בין תשתית לתוכן, היתה נחה דעתי, אבל ההגבלה על הגופים הזרים כפי שהיא באה לידי ביטוי במכרז פשוט מגוחכת".

דורית ענבר, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין (האחראית על המכרזים לערוצים הייעודיים), אמרה בתגובה כי "במכרזי תקשורת אין התנגדות עקרונית למעורבות זרה, כולל גופים עם מעורבות ממשלתית חלקית או מלאה, דוגמת המכרזים השונים בתחום הטלקומוניקציה. שמענו על המעורבות הרוסית באחת הקבוצות, ואנחנו עדיין צריכים לתת את דעתנו על הסוגייה האם במכרזי טלוויזיה יש משהו שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully