וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: ערפאת צורר גדול יותר מהיטלר

30.10.2004 / 21:50

ראובן ריבלין הביע עם זאת ביטחון, כי אם יו"ר הרשות "היה מבקש להתאשפז בבית חולים ישראלי, לא היה אדם בר דעת שלא היה מאפשר לו זאת"

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר היום כי יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, הוא "אחד הצוררים הגדולים ביותר של זמננו, יותר מבן לאדן ואפילו היטלר". ריבלין, שדיבר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, אמר עם זאת כי "אין לי ספק שאם הוא היה מבקש להתאשפז בבית חולים ישראלי, לא היה אדם בר דעת שלא היה מאפשר לו זאת".

בנוגע לחוק הפיצויים למתנחלים שאמור לעלות להצבעה השבוע בכנסת, אמר ריבלין כי בכוונתו להימנע בהצבעה, כל עוד יישארו בחוק פרקים נגד אנשים שיתנגדו להתנתקות. "יש בחור ההתנתקות קטעים פליליים שבהם אנחנו אוסרים על בן אדם להתנגד או להביע את מחאתו, בשעה ותוף כדי הביצוע של אותה תוכנית התנתקות שאושרה על ידי הכנסת", אמר ריבלין. "אומרים ששלושה מפגינים שהולכים למכולת צפויים לשלוש שנות מאסר. אין צורך להפוךף אנשים שהלכו לפני המחנה במצוות ממשלות ישראל, לפושעים". בנוגע להצבעות אי אמון בממשלה, אמר ריבלין כי "אם אחשוב שצריך להפיל את הממשלה, אתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת, ואהיה בין אלה שירימו את הנס להפלת הממשלה".

ריבלין התייחס לאפשרות שהליכוד יתפלג, ואמר: "אפשרי שקבוצת ח"כים תתפלג, משום שרבים מחברי מרכז הליכוד... אני אצטרך לשקול ולראות אם הקבוצה הזאת תהיה דמוקרטית, שתאחוז בלי פקפוק וסיוג הדמוקרטיות, אני אלך אתם". בנוגע לשאלה מי ינהיג את הקבוצה הפורשת, השיב ריבלין כי "לצערי רבים וטובים עזבו את הפוליטיקה. אלה שנמצאים היום הם אולי מאותם אנשים שצריכים ללכת בדור המדבר ולא להוביל עוד. ייתכן שאותם אלה שעזבו צריכים לחזור. בני בגין למשל". בנוגע לאפשרות שנתניהו ינהיג את פורשי הליכוד, אמר ריבלין: "נתניהו בא מבית טוב. הרבה זמן הוא לא ביקר בבית. נתניהו בהצבעתו הביא לכך שיש תוכנית התנתקות ברוב של 67 חברים מול 45".

בעניין סוגיית משאל העם, אמר ריבלין: "כל אלה שמציעים משאל עם נסים לחיות בשלום עם מצפונם... אם ההתנתקות נכונה שיצביע בעדה. אם ההתנתקות אינה נכונה שיצביעו נגדה. שלא יבואו ויאמרו – 'אנחנו מצביעים בעד ההתנתקות, אבל רוצים לשאול את העם מה הוא רוצה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully