וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה גרמה למות עשרות אלפי עיראקים

רויטרס

29.10.2004 / 0:08

קבוצת חוקרים ביצעה סקר בעיראק ממנו עולה כי מספר מקרי המוות במדינה עלה בכ-100 אלף, יחסית לתקופה שלפני הפלישה למדינה. רוב מקרי המוות נגרמו בהפצצות מטוסי קרב בריכוזי אוכלוסיה

עשרות אלפי עיראקים נהרגו מאז הפלישה לעיראק שהובילה ארה"ב בשנה שעברה. ארגון אמריקאי העוסק בבריאות הציבור מעריך, כי ב-18 החודשים מאז הפלישה התרחשו בעיראק כ-100 אלף מקרי מוות יותר מהממוצע.

העלייה במקרי המוות מיוחסת בעיקר לאלימות - ברוב המקרים הגורם למוות היה הפצצות מהאוויר של צבא ארה"ב על ערים ועיירות. "בהערכה שמרנית, אנחנו סבורים כי כ-100 אלף מקרי מוות עודפים התרחשו מאז הפלישה ב-2003 למדינה", אמר לס רוברטס, מבית הספר ג'ון הופקינס בלומברג לבריאות הציבור, בדו"ח שהתפרסם באינטרנט על ידי המגזין הרפואי "לנסט". "נראה שהשימוש בהתקפות מן האוויר באזורים בהם חיים אזרחים רבים גרם למותם של ילדים ונשים רבים", אמר רוברטס לרויטרס.

הדו"ח מתפרסם ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, בהן משחקת המלחמה בעיראק תפקיד מרכזי. שיעור התמותה בעיראק היה גבוה גם לפני המלחמה, בעקבות הסנקציות שהטיל האו"ם על ייבוא מזון ותרופות למדינה, אך החוקרים מתארים את ממצאיהם כמזעזעים.

המספרים החדשים מבוססים על מחקר שערכו החוקרים בעיראק בספטמבר השנה. החוקרים השוו בין מספר מקרי המוות במדינה ב-14.6 החודשים שלפני הפלישה במרץ 2003, ובין שיעור התמותה ב-17.8 החודשים שחלפו מאז התרחשה. ההשוואה נערכה באמצעות סקר אקראי בבתים בשכונות נבחרות.

ההערכות שקדמו לסקר, ונעשו בידי צוותי חשיבה והתקשורת, טענו כי מספר האזרחים העיראקים שנהרגו מאז הפלישה עומד על 16,053, וכי מספר הלוחמים ההרוגים, הן מהצבא והן מקבוצות המורדים, עומד על 6,730.

לשם ההשוואה, מנתוני הפנטגון עולה כי מאז הפלישה נהרגו 849 חיילים אמריקאים בקרבות או בפיגועים. מספר החיילים ההרוגים בתאונות ובאירועים שאינם קשורים למלחמה עומד על 258.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully