וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מסייעת להקמת כוח משימה בדארפור

28.10.2004 / 21:18

מטוס של צבא ארה"ב הטיס היום חיילים ניגרים לחבל. הכוח ימנה כ-3,500 איש, כולם ממדינות אפריקה, ומטרתו תהיה לפקח על שמירת הפסקת האש ולמנוע מצבים מסוכנים. גם אירופה שולחת סיוע

מטוס של צבא ארה"ב הטיס היום 47 חיילים ניגרים לחבל דארפור בסודן, כחלק מכוח משימה של האיחוד האפריקאי, שאמור למנות לכשיושלם כ-3,500 איש.

הכוח ימנה כ-450 משקיפים צבאיים לא חמושים, מול 80 משקיפים שנמצאים כרגע באזור. בסוכנות הידיעות אי.פי דווח כי המשקיפים יחקרו וידווחו על הפרות של הפסקת האש, בין קבוצות המורדים הנלחמות בכוחות הממשלה ובמיליציות המשתפות אתה פעולה.

המשקיפים אובטחו עד כה בידי כוח של 310 חיילים, אך כוח האבטחה יוגדל ויכלול בעתיד הקרוב כ-2,350 חיילים. המשלחת החדשה תכלול גם 815 שוטרים אזרחיים ו-164 אזרחים. לדברי דובר מחלקת המדינה האמריקאית, ריצ'ארד באוצ'ר, בנוסף לניטור המצב, תהיה לכוח סמכות להתערב במקרים של סכנה מוחשית.

באוצ'ר הוסיף, כי הכוחות יישלחו מרואנדה ומדינות אפריקאיות נוספות. המשלחת תמומן בכ-40 מיליון דולר שיתנו האמריקאים. כמו כן מציעים גם האירופים תרומה שתסייע להביא לרגיעה בחבל, בסך של כ-100 מיליון דולר. תרומות של אנשים פרטיים זורמות גם מקנדה, הולנד, צרפת, בלגיה, בריטניה אוסטרליה ומדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully