וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72% מהישראלים בעלי דעה שלילית על האתיופים

28.10.2004 / 11:01

סקר חדש חושף נתונים קשים על דעות הישראלים בנוגע לבני העדה האתיופית: רק 55% לגור לידם, 75% מתנגדים שילדיהם ילמדו עמם. 33% סבורים, עם זאת, שהם עושים מוסיקה משובחת

במסגרת יום עיון שייערך היום בנושא 'הקהילה האתיופית בראי התקשורת', יוצג סקר חדש שנעשה על ידי חברת "גיאוקרטוגרפיה" אשר חושף נתונים קשים על דעות הישראלים כלפי הקהילה האתיופית. הסקר, שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", מגלה כי עולי אתיופיה, החיים בישראל כבר כמעט 20 שנה, משרתים בצבא, לומדים, עובדים ומעורבים בכל תחומי החברה, לא הצליחו להפטר מתווית העולה החדש ונשארו נטע זר על אדמת הקודש.

כמחצית מהישראלים, 55%, בלבד מוכנים לגור בקרבת אתיופים, רבע מן הנשאלים לא היו מוכנים שילדיהם יתחתנו עם אתיופים, 75% אינם מוכנים שילדיהם ילמדו עם אתיופים ורק 17% מוכנים שאתיופי ייצג אותם בכנסת.

72% מהישראלים הם בעלי דעה קדומה שלילית על האוכלוסיה האתיופית: 11% סבורים שהם פרימיטיביים, 10% משוכנעים שהם אינם יהודים, 8% חושבים שהם מביאים מחלות, 8% סבורים כי הם בעלי השכלה נמוכה, 5% רואים בהם עבריינים, והשאר חושבים שהם עצלנים ומוזנחים. ובכל זאת נמצאה טיפת אור באפלה: 30% סבורים כי האתיופים הם אנשים טובי לב, שקטים וחברותיים, ו-33% סבורים כי העולים תורמים לתרבות בארץ, בעיקר בתחום המוסיקה.

עוד מראה הסקר כי 42% מהישראלים סבורים שעולי אתיופיה לא השתלבו בישראל ו-57% חושבים שהחברה הישראלית לא קלטה אותם בתוכה. 9% בלבד סבורים כי העולים עובדים ותורמים למען המדינה.

עם זאת הסקר חושף מודעות עצמית של הישראלים, שמודים כי עולי אתיופיה מופלים לרעה ומודעים לחוסר השיוויון כלפיהם. מחצית מהישראלים מאשימים את המדינה במצב, 37% מאשימים את האוכלוסיה הוותיקה בישראל, 6% מפנים אצבע מאשימה למשרד הקליטה ו-2% בלבד רואים בעולים עצמם אשמים במצבם ובאי קליטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully