וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס רואים בהתנתקות ניצחון למאבקם

עתי"ם

27.10.2004 / 16:30

בכירי הארגון קוראים לפלסטינים להמשיך במאבק המזוין: "אישור הנסיגה מעיד על נצחון נגד הכובש הציוני". בפתח ובחזית העממית לא ממהרים להתלהב

בכירי החמאס בשטחים קוראים לכל הפלסטינים להמשיך את מאבקם המזוין נגד הכיבוש, בעיקר לאחר אישור תוכנית ההתנתקות אתמול בכנסת.

אחד מדוברי הארגון, סמי אבו-זהרה, אמר כי "עצם העובדה שהממשלה הישראלית הביאה את עניין הנסיגה מהרצועה לאישור הכנסת, מעידה על נצחון המאבק המזוין שלנו נגד הכובש הציוני. על-כן על הפלסטינים להמשיך בדרך זו, שהיא הדרך היחידה שתוביל בסופו של דבר לגירוש הכובש מעל אדמתם".

החזית העממית לשחרור פלסטין פרסמה הודעה ובה היא מזהירה את העם הפלסטיני מלהיסחף אחר אישור הנסיגה מרצועת עזה. לטענתה, נועד האישור להטעות את הפלסטינים והקהילה הבינלאומית, כדי לאפשר לראש הממשלה, אריאל שרון, "להמשיך במסלול ארץ ישראל הגדולה ולשרת את הכיבוש הישראלי על האדמה הפלסטינית, באמצעות הפקעת יותר אדמות והריגת יותר פלסטינים".

בכירי תנועת הפתח בשטחים חלוקים בדעותיהם על הנסיגה. הרשות הפלסטינית סבורה כי עניין הנסיגה הישראלית וקביעת עתידו של העם הפלסטיני אינו נושא לדיון ישראלי פנימי, וכי יש להניחו על שולחן המו"מ בין שני הצדדים. בכירים בתנועה, בעיקר ברצועת עזה, קראו לפלסטינים להמתין עד שיווכחו באיזה "סוג" נסיגה מדובר, ואם הנסיגה תכפה על הפלסטינים ברצועת עזה "לחיות בכלא המוקף בידי הכוחות הישראלים".

החמאס בלבנון: ההתנתקות היא סופם של הסכמי אוסלו

שני בכירים מארגון החמאס והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין הגיבו היום באיפוק לאישור ההתנתקות. אוסמה חמדאן, בכיר בארגון החמאס, אמר בראיון טלפוני ממשרדו בביירות: "אנחנו חושבים כי תוכניתו של שרון לסגת מעזה היא תוצאה של ההתנגדות הפלסטינית ושל התמיכה המלוכדת של הפלסטינים בהתנגדות".

עם זאת, ציין, כי מטרת ההתנתקות היא "להשיג רווחים מדיניים מהעם הפלסטיני, בהם ויתור על זכות השיבה, ויתורים הנוגעים לאדמות הפלסטיניות בשטחים הכבושים בגדה המערבית וכן ויתורים הנוגעים לירושלים". לדבריו, מטרתה של תוכנית שרון היא גם "לפגוע בפרויקט הפלסטיני הלאומי ולשים קץ לפרויקט המדיני של העם הפלסטיני". חמדאן הוסיף כי התוכנית שמה קץ להסכמי אוסלו ולתוכנית מפת הדרכים של הקוורטט הבינלאומי.

החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין פרסמה בדמשק הודעה, בה נאמר כי אישור הכנסת הוא "הישג" של העם הפלסטיני, כושר עמידותו, קורבנות התקוממותו וההתנגדות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully