וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק רבין נרצח ב-4 בנובמבר 95'

עוזי ברעם, מיוחד לוואלה!

26.10.2004 / 10:03

עוזי ברעם מצטרף לקריאת וואלה! להעביר את יום הזיכרון לרצח רבין ל-4 בנובמבר, ברעם: תאריך הריגתו זכור ונצור ב-4 בנובמבר, ולא בשום תאריך אחר

עובדת רציחתו של ראש ממשלה בישראל אינה מרפה מרבים וטובים בציבוריות הישראלית. יש אחרים, שטומנים ראשם בחול ושותקים, ואינם מגנים על ראש ממשלה אחר שנמצא אף הוא בסכנה דומה.

יצחק רבין נרצח ב-4 בנובמבר, ולא בשום תאריך אחר. עם כל הכבוד ללוח העברי, תאריך הירצחו הלועזי, חקוק בלב רבים בארץ ובעולם. שום דיון ציבורי לא נערך על קיום הטקסים בתאריך העברי, וכאשר אני אמור להשתתף בטקסים שיתקיימו ב-25 באוקטובר, ויומני ב-4 בנובמבר מיותם מאזכרות ליצחק רבין ז"ל, אני חש שאנו מחמיצים את המפגש הציבורי עם זכרו של מנהיג שנקטל, עם התאריך האמיתי בו נקטל שנמצא בלב רבים.

יאמרו לנו שמדינת ישראל נוהגת באירועי חג ומועד לפי הלוח העברי, וכי מדוע ייבדל יום האבל על יצחק רבין מימי אבל אחרים? ובכן - הבידול הוא בשל הטראומה של האירוע, בשל ייחודו הטרגי, ובשל כך שתאריך מותם של מנהיגים דגולים לא שגור בפי העם, אבל תאריך הירצחו של יצחק רבין ז"ל, בידי המפגע יגאל עמיר, זכור ונצור, והוא הארבעה בנובמבר ולא שום תאריך אחר.

ראוי שהממשלה, הכנסת, ומוקירי זכרו יתאחדו לקביעת ה-4 בנובמבר כתאריך האבל והמספד.

* עוזי ברעם שימש כשר התיירות בממשלת רבין, וכראש וועדת השרים לסמלים וטקסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully