וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ארוטק צנחה ב-19%

עומרי כהן

25.10.2004 / 23:25

מגל עלתה ב-5% על רקע חוזים במקסיקו. אלדין התממשה בירידה של 5.9%. טאואר צנחה בעוד 15.4%. שופינג.קום צפויה להשלים ההנפקה הלילה לפי שווי שוק של כ-470 מ' ד'

שמונה ימים לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב נסחרו המדדים המובילים בבורסת וול סטריט במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים קלות. מדד נאסד"ק איבד 0.1% לרמה של 1,914 נקודות ומדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1% ל-9,745 נקודות. אי הוודאות בנוגע לתוצאות הבחירות, מחירי הנפט הגבוהים והירידה האחרונה בשערו של הדולר מול המטבעות המובילים, כל אלה חברו יחדיו והותירו את המשקיעים כשהם לא לגמרי החלטיים.

גם במניות הישראליות הבכירות נרשמו תנודות נמוכות באופן יחסי, ואלו השאירו את הבמה לאחיותיהן הקטנות. ארוטק הקטנה רכשה במחצית הראשונה של 2004 שלוש חברות שונות במחיר כולל של כ-46 מיליון דולר, ומימנה את הרכישות באמצעות גיוסי הון, שכללו הנפקת מניות ואופציות ואשר גרמו לדילול בעלי המניות הקיימים. בהנהלת בורסת נאסד"ק התקשו לקבל את סדרת ההנפקות וביקשו לאחרונה מהנהלת ארוטק לקבל את הסכמת בעלי המניות לאחת מהן. בסוף השבוע פורסם מסמך בנושא שהוגש לרשות האמריקאית לניירות ערך, ה-SEC, ובתגובה צנחה היום מניית ארוטק ב-18.7% ל-1.6 דולרים. בית ההשקעות רות' קפיטל, המסקר את החברה, מיהר להפחית בתגובה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"מכירה". מגל מערכות ביטחון עלתה ב-5.2% ל-15 דולר, לאחר שהודיעה כי תתקין מערכות אבטחה היקפיות במקסיקו סביב מתקנים רגישים במקסיקו תמורת כ-4.5 מיליון דולר.

אלדין התממשה היום בירידה של 5.9% ל-24.8 דולר, לאחר שזינקה ביום חמישי ב-12.5%. טאואר נפלה בעוד 15.1% ל-2.2 דולרים והשלימה ירידה של 28% בשלושה ימים, מאז איכזבה את המשקיעים בתוצאות הרבעון השלישי ובתחזיות לרבעון הרביעי. פאואר דיזיין נפלה 8.5% ל-11.5 דולר. מנגד קפצה נור מקרופרינטרס 9.4% ל-1.2 דולרים.

מניית חברת גילוי התרופות קומפיוג'ן טיפסה ב-9.8% ל-4.2 דולרים לאחר שהחברה דיווחה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הביוטכנולוגיה הישראלית איווג'ין לבדיקת היתכנות ייצור של 3 חלבונים.

עונת הד"וחות הכספיים לרבעון השלישי המשיכה גם היום לספק חדשות למשקיעים. רדוור, המפתחת פתרונות לניתוב עומסים ברשת, דיווחה כי בהתאם להודעתה מסוף ספטמבר, סיימה הרבעון השלישי ברווח של ל-3.6 מיליון דולר, תחת הכנסות של 17.6 מיליון דולר. בחודש האחרון העלו כמה בתי השקעות את המלצתם למניית החברה. ב-WR המברכט ובאוסקר גרוס העניקו למניה המלצת "קנייה". ב-UBS, בנוסף לחזרה על המלצת "קנייה", העלו את מחיר היעד של המניה ל-30 דולר. מניית רדוור שעלתה בחודש האחרון בכ-12%, איבדה היום 2.5% ל-23 דולר.

חברה נוספת מקבוצת רד בינת, רדקום, דיווחה על הכנסות שיא בשנתיים האחרונות - 4.2 מיליון דולר, המהוות גידול של 24% בהשוואה לרבעון השני של השנה, על רקע עלייה בביקושים למוצריה. ההפסד הנקי צומצם לרמתו הנמוכה בארבע השנים האחרונות - 184 אלף דולר. ברדקום ציינו כי אם יישמר קצב הגידול בביקושים, צפויה החברה לחזור לרווחיות כבר בעתיד הקרוב, והמניה סיימה את המסחר בעלייה של 2.3% ל-1.8 דולרים.

ליפמן ואודיוקודס הוסיפו 1.5% ו-2.2% בהתאמה, לקראת פרסום תוצאותיהן הרבעוניות לאחר סיום המסחר.

שופינג.קום, אשר צפויה הלילה להשלים את ההנפקה בוול סטריט, העלתה את טווח המחירים בהנפקה ל-18-16 דולר למניה מ-16-14 דולר. החברה צפויה לגייס 85 מיליון דולר, המשקפים לה שווי שוק של 476 מיליון דולר (לפי מחיר ממוצע של 17 דולר למניה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully