וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצגר לנישאים בקפריסין: אל תחרימו הרבנות

עית"ם

26.10.2004 / 0:08

הרב הראשי אומר שבציבור נוצר רושם מוטעה לגבי מספר המתחתנים באי השכן, ושמדובר רק ב-4% מכלל הזוגות. לדבריו, "אנחנו לא רעים כפי שמציירים אותנו"

הרב הראשי, יונה מצגר, קרא אתמול לזוגות הנישאים בנישואים אזרחיים בקפריסין שלא "יחרימו" את הרבנות. "אל תחרימו אותנו, איננו רעים כפי שמציירים אותנו כלפי חוץ", אמר הרב בכנס על תרומתה של הרבנות הראשית לשיח החברתי בישראל, שהתקיים ביום שני במכללת נתניה.

"למה לשלם כסף בקפריסין כשלא יודעים לאן הולך הכסף?", היקשה הרב בדבריו. הוא מסר כי מדי שנה נוסעים 1,300 זוגות להינשא בנישואים אזרחיים בקפריסין, מספר המהווה 4 אחוז מכלל הזוגות - לעומת 30 אלף זוגות הנישאים כדת משה וישראל.

הרב מצגר טען בדבריו, כי נוצר בציבור רושם מוטעה לגבי מספר הנישאים בקפריסין, לדעתו בשל "סחף תקשורתי" שיוצרת עמותת "משפחה שכזאת", המקדמת נישואים אזרחיים. הוא ציין כי הרבנות שוקדת על יצירת "רבנות יותר מחייכת, יותר סובלנית ויותר מבינה".

כתב וואלה! חדשות מוסיף:

יו"ר ארגון משפחה חדשה, עו"ד אירית רוזנבלום, אמרה בתגובה כי "אין שום דמוקרטיה בעולם שבה הממסד הדתי מחזיק במונופול על האהבה. טוב שהרב מצגר מכיר בעובדה שהרבנות לא סובלנית ולא מבינה, אך חשוב שיכיר בעובדה שישראל חייבת למסד את הנישואים האזרחיים ולתת מענה לכ-300 אלף זוגות שלא יכולים לממש את אהבתם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully