וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבק של כוכבים

25.10.2004 / 14:30

הצדעה לאנשים שעבדו קשה מאוד כדי להביא לכם את טרילוגיית "מלחמת הכוכבים" על DVD

מאז שנת 1977, בה יצא הפרק הראשון בטרילוגיית "מלחמת הכוכבים", הספיקו שלושת הסרטים לגרוף יחדיו למעלה משלושה מליארד דולר ולגרור אחריהם קהל מעריצים המונה מאות מליונים ברחבי העולם. כעת יוצאת הטרילוגיה המקורית של ג'ורג' לוקאס על DVD והציפייה רבה.

בינתיםם, אי שם בפתאי ברבנק, ארצות הברית, שוקדת קבוצה של עובדים חרוצים על התאמת איכות התמונה של הסרטים לסטנדרטים הגבוהים שהציב מכשיר ה-DVD. ג'ון לורי, מנכ"ל חברת Lowry Images, מסביר כי הבעיה הגדולה ביותר של שלושת סרטי "מלחמת הכוכבים" היא לכלוך.

"כפי שכולם יודעים, הטרילוגיה הצליחה מאוד בקולנוע, והצלחה פירושה לכלוך, שריטות וכתמים על הסרט" אומר לורי, "פילם הוא למעשה מדיום עדין מאוד. הסרט הראשון בסדרה "A new Hope" היה במצב נוראי, היו משהו כמו מליון חתיכות של לכלוך על שני הסלילים הראשונים בלבד, לא יאומן!".

בכדי לשחזר ולנקות את שלושת הסרטים, נסרק כל פריים (Frame) בסרט בנפרד בעזרת סורק מיוחד. בסיום הסריקה נותר הצוות עם קובץ שמכיל כ-180,000 פריימים לכל אחד מהסרטים, כל אחד מהפריימים שוקל 70 מגה בייט. למזלם הרב של Lowry Image, ישנה חוות שרתים במורד המסדרון עם קיבולת של 400 טרה בייט בכדי לאכסן את כמויות המידע האדירות הללו.

הרבה כוח

גם כוח החישוב שעומד לרשות החברה הוא לא יאומן. ה"מוח" של כל המתקן מורכב מ-600 מעבדי Apple G5, כל אחד מהם בעל ליבה כפולה אשר עובדת במהירות 2Ghz. במקום לעבור ידנית פריים אחרי פריים ולחפש בכל אחד מהם חתיכות של לכלוך, תוכנה מיוחדת משווה בין כל פריים לזה שלפניו וזה שאחריו ומנסה לנחש האם אותה נקודה שקפצה לה לפריים אחד ונעלמה, באמת הייתה קשורה לסצנה.

כאשר לורי ועובדיו עברו על כל אחד מהפריימים וניקו אותם הם גם אמרו לעצמם 'למה שלא ננקה גם את הפאשלות שהיו בסרט המקורי' בשנת 1977 האפקטים המיוחדים בקולנוע עוד היו בחיתוליהם, פה ושם אפשר לראות הלבשות לא מוצלחות במיוחד שניתן כיום לסדר כך שהן יראו הדיוק כמו שג'ורג' לוקאס תכנן.

הטכנולוגיה של לורי יכולה גם לקחת סרטים שצולמו בשנים האחרונות ולשדרג אותם כך שהם יתאימו ל-HDTV או iMax. כאמור, בקרוב נוכל גם אנחנו ליהנות מעבודתם של לורי ועובדיו החרוצים במכשיר ה-DVD הקרוב לביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully