וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפופולריות של שיראק בשפל עמוק

רויטרס

24.10.2004 / 18:22

סקר מעלה כי נשיא צרפת משלם את המחיר על תמיכתו בצירוף טורקיה לאיחוד ואת מחיר הכלכלה המדשדשת. "הדבר החמור ביותר הוא שאין סיבה אחת נראית לעין למשבר הזה", נכתב בדברי הפרשנות

הפופולריות של נשיא צרפת, ז'אק שיראק, צנחה לשפל העמוק ביותר מזה שבע שנים, בשל דשדוש הכלכלה ותמיכתו בצירוף טורקיה לאיחוד האירופי – כך עולה מסקר שהתפרסם היום. הסקר, שפורסם בעיתון "לה ז'ורנל דו דימאנש", מראה גם כי גם ראש הממשלה, ז'אן פייר רפראן, נמצא בשפל בתמיכה הציבורית לה הוא זוכה מאז נכנס לתפקידו במאי 2002.

הסקר מעיד על הקושי שיש לשיראק – התומך בעקביות בצירוף טורקיה לאיחוד - בשכנוע הציבור הצרפתי ביתרונות שיש למועמדות טורקיה, ועל כך שצרפתים רבים אינם חשים את תוצאות שיקום הכלכלה במדינה. בסקר, שנערך בקרב 1,905, הביעו רק 41% מהמשיבים תמיכה בשיראק, שיעור תמיכה שהוא כאמור הנמוך ביותר לו הוא זכה מאז 1997.

העיתון ייחס את נתוני הסקר לעליית יוקר המחיה – מחיר הדלק, למשל, האמיר – לפיחות במספר המשרות במשק, למסים הגבוהים, לחשש משטף של מהגרים טורקיים שיגיעו לצרפת, לאבטלה הגבוהה – כ-10%, יותר ממרבית מדינות האיחוד - ולכישלון הממשלה להבטיח את שחרורם בשלום של שני העיתונאים הצרפתים המוחזקים בני ערובה בעיראק.

"הדבר החמור ביותר הוא שאין סיבה אחת נראית לעין, גורם אחד ייחודי הגורם למשבר הזה, אלא הצטברות של חוסר שביעות רצון וחרדות... הצטברות היוצרת אווירה מזיקה", נכתב בדברי הפרשנות לסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully