וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מקום הימצאו של בן לאדן ידוע

עתי"ם-חוץ

24.10.2004 / 16:10

חבר ועדת החקירה לבדיקת אירועי 11 בספטמבר, ג'ון ליימן, טוען כי בן לאדן נמצא במקום ידוע בפקיסטן, אך ארה"ב לא משגרת כוחות לאזור מחשש ל"תסריט חוזר של מלחמת וייטנאם"

חבר ועדת החקירה האמריקנית הבודקת את ההתרחשויות ב-11 בספטמבר, ג'ון ליימן, אומר כי כוחות ארה"ב הצליחו להגדיר את מקום המסתור של מנהיג אל קאעדה, אוסאמה בן לאדן, בפקיסטן אך ארצות הברית נרתעת משיגור כוחות לאזור בשל החשש "מתסריט חוזר של מלחמת וייטנאם". מקום מסתורו של בן לאדן נמצא בצפון וואזיריסטן באזור בלושסטן ההררי.

ליימן אמר כי בן לאדן מוקף באנשי טאליבן ובמאות אנשי אל קעאדה ובני שבטים קיצוניים, וכמו כן מקיפים אותו אנשי ביטחון פקיסטנים רבים, המתנגדים למשטרו של הנשיא פרווז מושארף. עוד הוסיף ליימן, בדברים שפורסמו בעיתון "סאן ברנרדיאנו סין", כי לארה"ב כוחות נרחבים באזור, אולם אין באפשרותם לנקוט בכל פעולה לחיסולו של בן לאדן או למעצרו. פעולה כזו עלולה לפגוע בנשיא מושארף, שכפי שידוע עד כה ניצל משלושה ניסיונות חיסול.

ליימן ציין שהאזור נשלט על ידי שבט מחסוד, הפזור בעשרה יישובים שונים ושאינו מכיר בלגיטימיות של הנשיא מושארף. לדבריו, בן לאדן אינו אדם עשיר: "אנו יודעים בבטחה שהוא מקבל כל שנה מיליון דולר כריבית מהונו האישי, בנוסף לתמיכות רבות שהוא מקבל מבחוץ, כדוגמת מדינות המפרץ הפרסי".

הוא ציין, כי קצינים ואנשי מודיעין פקיסטנים תומכים בבן לאדן ומקשים על פעולת הסגרתו, והוסיף שאין ביכולת הכוחות האמריקנים להכנס לפקיסטן בלי אישור ממשלת מושארף. לארה"ב ובני בריתה 18,000 חיילים המשרתים באפגניסטן.

דובר הפנטגון אמר בתגובה לעיתון "א-שרק אל אווסט", שאין באפשרותו להתייחס לנושא, והוסיף כי לא ידוע לו על עמדה רשמית של הפנטגון, שטען עד כה באופן עקבי שבן לאדן מסתתר בסמוך לגבול האפגני-פקיסטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully