וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן דחתה הצעת הפשרה האירופית בנושא הגרעין

רויטרס

24.10.2004 / 14:36

צרפת, בריטניה וגרמניה הציעו כי איראן תפסיק את העשרת האוראניום בתמורה לידע גרעיני. הדחיה מגדילה את הסיכוי לדיון בנושא במועצת הביטחון, המוסמכת להטיל סנקציות

איראן דחתה היום באופן רשמי את הצעת אירופה להפסיק את העשרת האוראניום תמורת קבלת טכנולוגיות גרעין. הדחיה מגדילה את הסיכוי שהנושא יועבר למועצת הביטחון שעשויה להטיל על המדינה סנקציות. עם זאת, טהרן מדגישה כי היא מעוניינת להמשיך במו"מ עם האיחוד האירופי במטרה להפחית את הדאגה העולמית מתוכנית הגרעין שלה. "ההצעה האירופית אינה מאוזנת... השעיית העשרת האוראניום לא מקובלת על איראן", אמר במסיבת עיתונאים דובר משרד החוץ של המדינה, חמיד ר?זה אס?פי.

דיפלומטים אמרו קודם להחלטה האיראנית כי אם איראן תסרב להצעת בריטניה, צרפת וגרמניה, רוב מדינות אירופה יתמכו בהצעה האמריקאית שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) תמסור למועצת הביטחון דיווח על המדינה למועצת הביטחון של האו"ם ב-25 בנובמבר. חוסיין מוסאביאן, אחד הנושאים והנתונים הבכירים באיראן בסוגיה, הכיר בכך שזו אפשרות שתיושם. "איראן מכינה את עצמה לתוצאות האפשריות של החלטתה", הוא אמר לסוכנות רויטרס.

שלישיית המדינות האירופיות מעוניינות שאיראן תפסיק את העשרת האוראניום, מכיוון שהיא עלולה לשמש לייצור פצצות אטום. לטענת איראן, מטרתה היא ייצור דלק לתחנות כוח גרעיניות, ולכן ההעשרה צריכה להיות מאושרת, גם אם פעולותיה יפוקחו מקרוב על ידי פקחים של האו"ם.

לדברי אס?פי, איראן מצפה לריכוך ההצעה האירופית. סיבוב נוסף של שיחות בנושא יתקיים השבוע במטה סבא"א בוינה. "אנחנו רואים בהצעה האירופית הצעה מקדמית ולא סופית", אמר אס?פי, "המו"מ יימשך ביום רביעי. אנחנו נציג את הצעותינו, נלמד את ההצעה של אירופה, וניתן לאירופאים את תשובותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully