וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"סויוז" החזירה 3 אסטרונאוטים מתחנת החלל הבינ"ל

24.10.2004 / 10:20

החללית הרוסית נחתה בשלום בקזחסטן, כשעל סיפונה אסטרונאוט אמריקאי ו-2 רוסים. הממצאים שהביאו עמם אמורים לעזור בהבנת תהליכים שעוברים על כדור הארץ

החללית "סויוז" הרוסית נחתה הבוקר בקזחסטן, כשעל סיפונה שלושה אסטרונאוטים ששהו בתחנת החלל הבינלאומית. בין האסטרונאוטים האמריקאי מייקל פינק ושני רוסים, גנדי פדאלקה ויורי שרגין. "הכל הלך לפי המתוכנן, הם נחתו בזמן המתוכנן ובמקום הנכון", אמר ולרי לינדין, דובר פיקוח המשימה.

השלושה היו במצב בריאותי טוב וחייכו כאשר רכב ההצלה הגיע להוציא אותם מהחללית. פינק ניצל את ההזדמנות הראשונה שהיתה לו כדי להתקשר הביתה ושוחח עם בתו. הצוות צריך לעבור בדיקות רפואיות מקיפות בבית החולים הנייד באתר הנחיתה.

כ-40 מסוקים ומטוסים עמדו בכוננות, כדי להבטיח את הנחיתה. כל הצוותים צוידו בטלפונים לוויניים, כדי להימנע ממחדל דומה לזה שאירע במאי 2003 – כאשר החללית של הקוסמונאוטים נחתה 500 ק"מ מהמקום המתוכנן ולא אותרה במשך שעתיים.

בסוכנות איי.אף.פי דווח כי הצוות הביא עמו תוצאות ודגימות של יותר מ-40 ניסויים שנערכו בחלל. בין הפריטים גם תמונות באיכות גבוהה של כדור הארץ, שצילם שרגין. התמונות אמורות לעזור במעקב אחר תהליכים קיצוניים שעוברים על הכדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully