וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיראקים מושפעים יותר ממנהיגיהם הדתיים

רויטרס

23.10.2004 / 0:01

סקר אמריקאי קובע כי התמיכה ברה"מ איאד עלאווי ובממשלתו ירדה בכ-20% מאז הקיץ. המנהיג הפופולרי ביותר: מנהיג המועצה העליונה של המהפכה האיסלאמית בעיראק, עבדל עזיז חכים

סקר אמריקאי שפורסם אתמול הקובע, כי התמיכה בממשלה העיראקית הזמנית ירדה בקרב העם העיראקי, מאז הוקמה במהלך הקיץ. הסקר קובע עוד, כי הציבור העיראקי מושפע בעיקר ממנהיגיו הדתיים, ולא מהחילוניים – ראשי הקבוצות האתניות, הממשלה או המפלגות הפוליטיות.

הסקר בוצע בידי המכון הרפובליקני הבינלאומי, גוף הממומן בידי הממשלה ומקדם את ערכי הדמוקרטיה בעולם ומסייע לפקח על המאמצים לבניית מפלגות פוליטיות בעיראק. הנתונים, שטרם נמסרו רשמית על ידי המכון, פורסמו בעיתון "וושינגטון פוסט". המכון עצמו לא היה מוכן לאשר את הנתונים.

הסקר, שנערך בסוף ספטמבר, מצא כי התמיכה בראש הממשלה הזמני, איאד עלאווי, ירדה ביותר מ-20% מאז חודש יולי. 45% מהנשאלים אמרו כי עלאווי תיפקד ביעילות מאז החל לכהן בראשות הממשלה, בחודש יוני – לעומת יותר מ-66% שסברו כך בחודש יולי. במהלך תקופה זו ירדה גם התמיכה בממשלתו מ-62% ל-43%.

הפוליטיקאי הפופולרי ביותר בעיראק, על פי הסקר, הוא עבדל עזיז חכים, מנהיג המועצה העליונה של המהפכה האיסלאמית בעיראק. 51% מהנשאלים אמרו כי היו רוצים לראות אותו במועצה הלאומית, שתבחר את הממשלה החדשה. עלאווי הגיע למקום השני, עם 47% המעוניינים שהוא ייבחר לפרלמנט, והמנהיג השיעי הקיצוני, מוקתדא א-סדר, דורג שלישי עם 46%.

הסקר פוגע במאמציו של הנשיא, ג'ורג'' בוש, לייצב את המצב בעיראק לקראת הבחירות לנשיאות ב-2 בנובמבר. בכיר בממשל המעיט בחשיבות הנתונים, ומסר כי התוצאות עלולות להיות מושפעות מאופן ניסוח השאלות ומהאירועים שהתרחשו בזמן עריכת הסקר. הבכיר ציין כי הסקר מראה "מגמות חיוביות", והוסיף כי 64% מהנשאלים מאמינים כי חייהם ישתפרו בעתיד.

הנשיא בוש אמר ביום שני כי בלית ברירה יסכים לקבל ממשלה איסלאמית פונדמנטליסטית בעיראק, אם כך יחליט העם העיראקי בבחירות חופשיות. "אני אהיה מאוכזב", אמר בוש בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי, "אבל דמוקרטיה היא דמוקרטיה. אם זה מה שהעם בוחר, זה מה שהעם בוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully