וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הישראלים הם שונאי האו"ם הגדולים ביותר

22.10.2004 / 8:18

61 מדינות השתתפו בסקר בו התגלה כי 48% מאזרחי המדינה חשים יחס שלילי כלפי הארגון. בפער גדול אחרי ישראל נמצאות אוסטריה, מצרים וארה"ב. בנורבגיה עוינים את הארגון רק 1% מהאזרחים

סקר שבדק בחודשים האחרונים את יחסן של מדינות העולם לאו"ם, גילה כי הציבור הישראלי חש את האיבה הרבה ביותר כלפי הארגון. הסקר נערך ב-61 מדינות ע"י קבוצת המחקר טי.אן.סי, לרגל יום המודעות העולמי לאו"ם החל ביום ראשון.

ב"מעריב" דווח כי 48% מאזרחי ישראל הודו בסקר שהם מרגישים יחס שלילי כלפי הארגון, לעומת 29% בלבד שאמרו כי הם מרגישים יחס חיובי. 20% אמרו שיחסם הוא נייטרלי. למקום השני בסקר הגיעה אוסטריה, בפער גדול מתחת לישראל: 39% מאזרחיה אמרו שהם מרגישים יחס שלילי לאו"ם. אחריה דורגה מצרים עם 29% העוינים את הארגון.

בסקנדינביה דווקא מגלים חיבה כלפי האו"ם: נורבגיה ניצבת במקום הראשון של המדינות האוהבות את האו"ם, עם 83% המגלים יחס חיובי כלפי הארגון ו-1% בלבד החשים כלפיו רגשות שליליים. ארה"ב, שבשטחה שוכן מטה העצרת הכללית של האו"ם, גילתה יחס צונן כלפי הארגון: 41% מהאמריקאים מגלים יחס חיובי כלפי הארגון, בעוד ש-24% אינם מספטים אותו.

ההסבר ליחס הישראלים נעוץ קרוב לוודאי בהיסטוריה הרצופה עימותים ומחלוקות עם האו"ם. היחסים התערערו לאחר מלחמת ששת הימים, עם קבלת החלטה 242, הקוראת לישראל לסגת מהשטחים. אחריה באה הידרדרות משמעותית ביחסים ב-1975, בעקבות ההחלטה שקבעה כי "הציונות היא סוג של גזענות ושל אפליה גזעית". ב-91' בוטלה ההחלטה בעקבות לחץ אמריקאי.

האו"ם גם הגדיר את ישראל כ"סכנה ליציבות ולשלום העולמי". יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, הוזמן לנאום באו"ם מספר פעמים, גם כאשר עדיין נחשב לעומד בראש ארגון טרור. עד היום זוכים הפלסטינים לרוב כמעט אוטומטי בעצרת האו"ם, ועקב כך נאלצת ארה"ב להשתמש בזכות הווטו המוקנה לה במועצת הביטחון, כדי להגן על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully