וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה מעורבת בסיום המסחר

עמרי כהן

20.10.2004 / 23:42

מדד נאסד"ק, המושפע פחות מהעליות במחירי הנפט, עלה ב-0.5% לרמה של 1,900 נקודות. מנגד, איבד מדד מניות התעשייה, דאו ג'ונס, 0.1%

עונת הדו"חות הכספיים של החברות הישראליות הולכת וצוברת תאוצה. לאחר צ'ק פוינט ודי.אס.פי.ג'י, הגיע היום תורן של רדוויז'ן ואלדין. הראשונה עמדה בתחזיות המוקדמות, ושלחה גלולת הרגעה למשקיעים. השנייה רשמה רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות. לאחר סיום המסחר תפרסם גם מרקורי את תוצאותיה הרבעוניות.

בוול סטריט נסחרו היום המדדים המובילים במגמה מעורבת כשברקע ירידה גדולה מהצפוי במלאי הנפט לחימום בארה"ב. מדד נאסד"ק, המושפע פחות מהעליות במחירי הנפט, עלה ב-0.5% לרמה של 1,900 נקודות. מנגד, איבד מדד מניות התעשייה דאו ג'ונס 0.1%. על פי דיווחי משרד האנרגיה האמריקאי, הצטמצמו בשבוע האחרון מלאי הנפט לחימום ברחבי המדינה, ב-1.9 מיליון חביות ל-119 מיליון חביות. מחירה של חבית נפט הגיב לנתונים בעלייה של 3% ל-54.92 דולר.

רדוויז'ן הסבה היום נחת למשקיעיה, כאשר דיווחה על עמידה בתחזיות המוקדמות. בתגובה, טיפסה מניית החברה ב-5.6% למחיר של 10.4 דולרים והשלימה עלייה של 10% בשלושת ימי המסחר האחרונים. זאת, לאחר שמאז סוף יולי נפלה המניה ב-24% על רקע חששות המשקיעים מחוסר יכולתה של החברה לעמוד בתחזיותיה המוקדמות. הכנסותיה של רדוויז'ן הסתכמו ברבעון השלישי ב-16.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה עקפה רדוויז'ן את התחזיות ב-200 אלף דולר וסנט למניה עם רווח נקי של 1.4 מיליון דולר, או 7 סנטים למניה. ברדוויז'ן הוסיפו תחזיות טובות גם להמשך הצמיחה ברבעון האחרון של השנה עם רווח צפוי של 1.8 מיליון דולר, או 8 סנטים למניה, במחזור הכנסות של 17.5 מיליון דולר.

גורמים בשוק ציינו בתגובה כי רדוויז'ן הזימה היום את חששות המשקיעים מפני עתידם של שיתופי הפעולה שלה עם סיסקו ומיקרוסופט, ואלו צפויים כעת להמשיך השנה, ובשנה הבאה, כמתוכנן.

חברת פתרונות האבטחה אלדין רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 2.3 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, במחזור של 16.9 מיליון דולר. ביחס לרבעון הקודם גדלו ההכנסות ב-2.4%, ואילו ביחס לרבעון המקביל נרשמה צמיחה של 26%. הרווח שרשמה אלדין עלה בסנט אחד על הטווח העליון של התחזית המוקדמת וב-2 סנטים על תחזית האנליסטים. בעוד שההכנסות צמחו בשיעור צנוע ביחס לרבעון הקודם, הרווח עלה ב-9.5%. ברבעון המקביל היה הרווח כ-700 אלף דולר.

בסך הכל ייצרה אלדין במהלך תשעת החודשים האחרונים רווח של 6.2 מיליון דולר. מניית אלדין, שעלתה בחודשיים האחרונים בלמעלה מ-54%, הגיבה היום לתוצאות בירידה של 0.2% למחיר של 23.4דולר.

מרקורי איבדה 1.2% ל-38.3 דולר, לקראת פרסום תוצאותיה הרבעוניות לאחר סיום המסחר. על פי ממוצע תחזיות האנליסטים, צפויה מרקורי לדווח על רווח של 24 סנט למניה, כ-22.4 מיליון דולר, תחת הכנסות של 164.2 מיליון דולר.

קומטאץ' הקטנה טיפסה ב-14.7% למחיר של 39 סנט, לאחר שדיווחה כי שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות אפדאטה קפיטל, לסיוע בהערכת ההזדמנויות האסטרטגיות העומדות בפני החברה. בקומטאץ' ציינו כי החברה שוקלת מספר הצעות שקיבלה, ביניהן הצעות לרכישתה והצעות לשיתוף פעולה אסטרטגי עמה.

עוזי ברייר מונה למנכ"ל החדש של אופטיבייס, והמניה הגיבה בעלייה של 8% למחיר של 5.5 דולרים. ברייר, עד לאחרונה מנכ"ל אמבלייז סמיקונדקטורס שנמכרה לצורן, יחליף את טום וויילר, אשר ימשיך לכהן כיו"ר ונשיא אופטיבייס.

בבנק ההשקעות CIBC הפחיתו היום את המלצתם למניית די.אס.פי.ג'י ל"תשואת מגזר" מ"תשואת יתר", על רקע חששם מירידה ברווחיות החברה ב-2005. ב-CIBC העריכו כי הירידה ברווחיות תכביד על המניה בטווח הקצר, והפחיתו את מחיר היעד ל-21 דולר. מניית די.אס.פי.ג'י, שאיבדה אתמול 1% לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ותחזיותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2005 כולה, עלתה היום ב-0.4% ל-19.3 דולר.

אולטיקום בלטה בעלייה של 5.8% ל-16.8 דולר. ווקלטק קפצה ב-8% ל-135 דולר, וסינרון טיפסה עוד ב-2% ל-20.5 דולר. מנגד, ירדה און טראק ב-6.2% ל-6.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully