וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: כל המעורבים כשלו בפרשת רמדיה

21.10.2004 / 0:10

ממליצה להגיש כתבי אישום נגד בכירי החברה באשמה של גרימת מוות ברשלנות. ערוץ 10: ישנן ראיות גם נגד משרד הבריאות. החברה: סימנו אותנו מראש - האשמים האמיתיים נמצאים ב"הומנה"

המשטרה ממליצה להעמיד לדין בכירים בחברת רמדיה בחשד שגרמו למוות ברשלנות. משטרת מחוז המרכז סיימה אתמול את חקירת הפרשה והעבירה את חומר הראיות וההמלצות לעיון הפרקליטות. ניצב משנה אבי מנסור, ראש צוות החקירה, אמר לקול ישראל כי גובשו ראיות ויש הוכחות לגרימת מוות ברשלנות. חוקרי המשטרה התייעצו גם עם גורמים מקצועיים ומומחים. גורמים במשטרה אמרו לגלי צה"ל, כי מדובר ב"שרשרת של כשלים מצד כל המעורבים", בתהליך הייבוא, הייצור והשיווק של הפורמולה הצמחית.

עורך הדין רלי לשם, המייצג את חברת "רמדיה", אמר שהמשטרה סימנה מראש את החברה כמטרה, ולכן המליצה להגיש כתבי אישום נגד בכיריה. לדבריו, "האשמים האמיתיים הם ראשי החברה הגרמנית "הומנה והשוטרים אינם יכולים להגיע אליהם". לשם טען עוד, כי האחריות של "רמדיה" בעניין היא ציבורית ולא פלילית.

קצין בכיר במשטרה אמר לחדשות ערוץ 10 כי קיימות ראיות גם נגד גורמים במשרד הבריאות בפרשה. ממשרד הבריאות נמסר לגלי צה"ל, כי לא ידוע על כוונה לנקוט באמצעים משפטיים נגד בכירי המשרד.

3 תינוקות מתו ו-15 נפגעו קשות

כתבי "הארץ" אמיר הלמר, סיון קלינגבייל ורן רזניק, מוסיפים:

הפרשה החלה לפני כשנה, עת התגלה כי שלושה תינוקות שסבלו מפגיעה מוחית קשה, אכלו תחליף צמחי של רמדיה. בעקבות כך קרא משרד הבריאות לציבור להפסיק השימוש במוצר. מהשימוש במוצר נפטרו 3 תינוקות ועוד 15 סובלים מפגיעות קשות.

בבדיקות שנערכו לתחליף הצמחי התגלה כי חסר בו הויטמין B1, זאת בניגוד לכיתוב על האריזה. לאחר כמה ימים הודיע חברת הומנה הגרמנית, המייצרת את המוצרים עבור רמדיה, כי חלה טעות אנוש שהובילה למחסור בוויטמין. הורי הילדים שנפגעו הגישו תביעה נגד רמדיה ונגד משרד הבריאות.

לפני כארבעה חודשים, בראשית חודש אוגוסט, פורסם כי חברת היינץ-רמדיה וחברת "הומנה" הגיעו להסכם, לפיו הומנה היא זו שתהיה אחראית לפצות את נפגעי "פרשת רמדיה". בערוץ 2 נחשף כי הפיצויים שיוצעו למשפחות הם בסכום כולל של 70 עד מאה מיליון שקלים.

לפי הדיווח, החברה הגרמנית וחברת רמדיה הישראלית כבר פתחו במשא ומתן עם פרקליטי המשפחות בניסיון לשכנעם לחתום על הסכם הפיצויים. חלק מן המשפחות עדיין אינן מודעות להסדר המוצע. עורך דינן של מספר מהמשפחות הנפגעות, אלי זהר, הביע שביעות רצונו מן ההצעה. זהר הוסיף כי הוא מצפה שבעקבות ההסדר תישא רמדיה במלוא האחריות ותגיע עם המשפחות לסיכום סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully