וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-8,000 ישראלים יצאו השנה ללמוד בחו"ל

20.10.2004 / 17:24

חטיבת המחקר של "יורם ערוץ הלימודים", העלתה כי רוב המתעניינים בלימודים בחו"ל אינם עושים זאת בשל העלות הגבוהה. כ-150 אלף ישראלים לומדים בתוכניות לתואר שני הטובות בעולם

כ-8,000 סטודנטים מישראל יצאו השנה ללמוד בחו"ל - כך עולה מבדיקה שערכה חטיבת המחקר של "יורם ערוץ הלימודים" במהלך חודש ספטמבר. לדברי מנכ"ל הערוץ, אחיעד שריג, מדובר בגידול של כ-5% בהשוואה לשנה שעברה, במהלכה יצאו ללימודים בחו"ל כ-7,500 ישראלים. בדיקת ערוץ הלימודים העלתה עוד, כי שיעור הנוסעים מקרב כ-50 אלף המתעניינים, עומד על כ-15% בלבד.

הסיבה העיקרית להישארות בארץ היא העלות הגבוהה של הלימודים, המגורים והמחייה בחו"ל. עלות ממוצעת של שנה אקדמית בארה"ב ובאירופה עומדת על כ-35 אלף דולר, ובמוסדות היוקרתיים ביותר העלות מגיעה אף לכ-75 אלף דולר. יש גם כאלה שמוותרים על הרעיון ללמוד בחו"ל בשל חוסר התאמה ואי עמידה בתנאי הקבלה.

המדינות המבוקשות ביותר ע"י הסטודנטים הישראלים הן ארה"ב, בריטניה, צרפת, קנדה, אוסטרליה, וניו זילנד. במקביל, מורגשת תנועה של ישראלים המבקשים ללמוד במדינות המזרח הרחוק כסין ויפן, ככל הנראה בשל ההתעוררות הכלכלית באזור והאטרקטיביות התיירותית שלו.

יעדי הנסיעה לצרכי לימודים מצביעים במידה רבה על תחומי הלימוד המבוקשים. בעוד שבאירופה ובארה"ב עיקר הסטודנטים לומדים במסגרות אקדמאיות מגוונות, באיטליה ובהונגריה התחומים הפופולריים ביותר הם רפואה, אמנות והנדסה. במדינות המזרח הרחוק ניכרת מגמה של לימודי תרבות מקומית, כאשר חלק מהסטודנטים הם מטיילים ישראליים שבוחרים להישאר זמן רב יותר בשביל ללמוד.

מנתוני ערוץ הלימודים עולה כי מעל 150 ישראלים לומדים כעת ב-25 תוכניות MBA (תואר שני) הטובות ביותר בעולם (בייל, וורטון, אוקספורד ועוד) . תנאי הקבלה לתוכניות אלה הם ציון GMAT גבוה מ-650, תואר ראשון בממוצע גבוה מאוד, וניסיון עבודה ניהולי של כ- 4 שנים. שכר לימוד ממוצע לתוכנית נאמד בכ-80,000$. שכר הלימוד האסטרונומי משתלם בסופו של דבר, כיוון שהמשכורת השנתית לבוגרי התוכניות מוערכת בכ-130,000$ . את תכניות ה-MBA המובילות מאיישים כיום למעלה מ-80% סטודנטים זרים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully