וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון התפטר מתפקידו

רויטרס

20.10.2004 / 13:48

חרירי, התומך בצמצום הנוכחות הסורית בלבנון, התפטר על רקע חילוקי הדעות עם הנשיא לחוד, שכהונתו הוארכה ב-3 שנים נוספות. כעת יוכל לחוד לארגן הממשלה הבאה כרצונו

ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, התפטר מתפקידו בתום 14 שנים בתפקיד. חרירי, התומך בצמצום הנוכחות הסורית בלבנון, הגיש את התפטרותו בפגישה עם הנשיא אמיל לחוד, והודיע שלא יעמוד בראש הממשלה הבאה של לבנון. בכך נפתחת הדרך בפני הנשיא לחוד, הנחשב לעושה דברם של הסורים, לארגן את הממשלה הבאה כראות עיניו.

התפטרותו של חרירי, איש עסקים מיליארדר בעל שליטה בפרויקטים רבים של נדל"ן בביירות, היתה צפויה. זאת, בשל חילוקי הדעות עם לחוד על רקע תיקון בחוקה שהעביר הפרלמנט הלבנוני בספטמבר בלחץ סורי, להאריך את כהונתו של הנשיא בשלוש שנים נוספות.

החלטת הפרלמנט הלבנוני עוררה כעס בקהילה הבינלאומית, שראתה בשינוי החוקה השפעה לא כשרה של סוריה על ענייניה הפנימיים של לבנון. בעקבות הארכת כהונתו של לחוד העביר האו"ם החלטה הקוראת לסוריה להוציא לאלתר את כוחותיה מלבנון ולכבד את ריבונותה. לאחרונה העלו צרפת וארה"ב הצעת החלטה הקוראת למזכ"ל האו"ם לדווח בכל שלושה חודשים על התקדמותה של סוריה בהיענות לדרישה להוצאת הכוחות. התפטרותו של חרירי צפויה להגביר את הביקורת על סוריה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully