וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי תוקף בוש על המחסור בחיסונים לשפעת

20.10.2004 / 13:43

ארה"ב עומדת בפני מחסור של כ-50 מיליון חיסונים נגד שפעת. קרי: בוש אומר לזקנים ולילדים - "אל תהיו חולים". בוש: הכל בגלל הקלות הבלתי נסבלת של תביעות הרשלנות הרפואית

המאבק שמנהלת מערכת הבריאות האמריקאית במחסור החמור בחיסון לשפעת לקראת החורף, עשוי לשחק לידי המתמודד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ון קרי, שעושה הכל כדי כדי לגרום לציבור לראות בכך מחדל של הנשיא, ג'ורג' בוש. בימים האחרונים עולה הסוגיה על סדר היום של קמפיין הבחירות – בעוד שבוש מגן על מדיניות הממשל ותפקודו, מנסה קרי להעביר של המסר שהנשיא הוא האחראי למחסור של כ-50 מיליון מנות החיסון.

בסוכנות איי.פי דווח, כי במסגרת זאת העלה קרי השבוע פרסומת ברדיו, בה נטען כי הטיפול האדמיניסטרטיבי של בוש בנושא היה שערורייתי. "אם אתם מבוגרים, או ילדים צעירים, אם את אישה בהריון, ג'ורג' בוש והרפובליקאים אומרים לכם רק זאת: אל תהיו חולים!", אומרת הפרסומת ברדיו, שתלווה בקרוב גם בפרסומת בטלוויזיה.

תגובת הנשיא לא איחרה לבוא: "יש לנו מיליוני חיסונים בשביל האמריקאים הפגיעים ביותר, ומיליוני חיסונים נוספים יגיעו בשבועות הקרובים". בוש אמר בסט. פטרסבורג, פלורידה, מקום בו חיים קשישים רבים שווירוס השפעת הוא לעיתים קטלני בעבורם, כי הוא מודע לחששות האזרחים, וכי מאוד בקרוב יעמדו לרשות הציבור עוד 2.6 מיליון חיסונים.

שני המועמדים, כאמור, עושים הכל כדי להעביר את המסר שלהם. מבחינת קרי מדובר בדוגמא נוספת לאי כשירותו של בוש לתפקיד הנשיא, בנוסף לניהול הכושל, לטענתו, של המלחמה בעיראק. בשביל בוש זו הזדמנות להעלות את טענתו, כי ההרשעות של רופאים וחברות תרופות בתביעות רשלנות רפואית מוגזמות. בוש מסביר כי המפעלים המייצרים את החיסון היו מסוגלים לייצר כמות גדולה הרבה יותר, לו לא היו חוששים כל העת מתביעות על תופעות לוואי של מוצריהן.

גורמים רשמיים במערכת הבריאות, המשתדלים בדרך כלל להישאר מחוץ לוויכוחים הפוליטיים, מצאו עצמם נגררים בעל כורחם ללב הסערה. "אני מצטערת שזה הפך לסוגיה פוליטית", אמרה ד"ר ג'ולי גרברדינג, מנהלת המרכז לבקרה ומניעת מחלות, "זו סוגיה רפואית". בינתיים מתברר שקשישים רבים אינם מחכים לאספקה הנוספת שמבטיח הנשיא בוש, והם נוהרים לקנדה, שם מצוי החיסון בשפע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully