וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת יישמה לראשונה את חוק הרעלות

20.10.2004 / 7:30

שתי תלמידות הושעו לאחר שלא הסכימו להסיר רעלותיהן. שלושה סיקים עתרו לביהמ"ש משום שלא הותרה כניסתם לכיתותיהם בשל הטורבנים שחבשו

שתי תלמידות מוסלמיות, בנות 12 ו-13, הושעו אתמול מבית ספרן בצרפת לאחר שסירבו להסיר את הרעלות מאז תחילת שנת הלימודים בחודש שעבר. מנהל בית ספרן במולהאוס שבמזרח המדינה אמר כי ההחלטה התקבלה לאחר מספר פגישות שקיימו מורי בית הספר עם התלמידות ועם הוריהן.

שר החינוך הצרפתי, פרנסואה פיון, אמר אתמול כי על אזרחי צרפת ממוצא סיקי לציית לחוק החדש האוסר הצגת סמלים דתיים בולטים בבתי הספר הממלכתיים; פיון התייחס לשלושה סיקים שסירבו להסיר מראשיהם את הטורבן, ופנו בנדון לבית המשפט. מדובר בפנייה הראשונה לבית המשפט מאז נכנס "חוק הרעלות" לתוקף בתחילת ספטמבר השנה.

פיון אמר כי ידועים כ-70 מקרים של סטודנטים המפרים את החוק, בעיקר נערות שעדיין מכסות את ראשיהן בצעיף. בתחילת השנה נמנו כ-600 מקרי סירוב לציית לחוק, אך רובם נפתרו באמצעות דו-שיח, אמר השר לתחנת הרדיו "פראנס אנטר".

"המצב כיום הוא של אין-החלטה"

על פי החוק נאסרת הופעת תלמידים העוטים או מתהדרים בסמלים דתיים, בהם כיסוי הראש המוסלמי, הכיפה אצל היהודים וצלבי ענק שעונדים נוצרים. פיון הבהיר חד-משמעית, כי הטורבן הסיקי נכלל ברשימת הסמלים האסורים. "על הסיקים לציית לחוק כמו כל אחד אחר", אמר פיון.

הקהילה הסיקית הקטנה בצרפת, המונה כ-7,000-5,000 בני אדם, נשכחה בעת הדיון שנערך לפני ההצבעה על החוק במארס השנה. על אף זאת, הסיקים היו הראשונים שפנו לבית המשפט, שנדרש אתמול לקבל החלטה דחופה בעניינם של שלושת הסיקים, שלא הורשו להיכנס לכיתותיהם בבית הספר "לואיז מישל" שבפרוור בוביני ליד פאריס, כל עוד ראשיהם עטופים בטורבן.

עבור הסיקים האדוקים ההופעה החיצונית מקודשת. גברים ונערים שראשיהם עטופים בטורבן מכסים את שערם שלא נגזז מעולם. הסיקים דורשים את החזרת התלמידים לכיתות, או הקמת ועדה שתפתור את הבעיה. "המצב כיום הוא של אין-החלטה", אמר אנטואן בוקייה, עורך דינם של הסיקים. "הילדים סולקו מהכיתות, אך לא מבית הספר. יש להחזירם בהקדם ללימודים", אמר בוקייה, שהוסיף כי בית המשפט יגיע כנראה להחלטה ביום רביעי.

גם בחטיבת הביניים במולהאוז שבמזרח צרפת נפגשו אמש חברי ועדה, כדי לדון בסירובן של שתי הילדות המוסלמיות להסיר את צעיפיהן.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully